۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸

العبادی: دشمن را غافلگیر خواهیم کرد

نخست وزیر عراق در سخنانی تاکید کرد که به آزادی موصل نزدیک هستیم و دشمن را غافلگیر خواهیم کرد.
کد خبر : ۳۲۸۴۳۱
صراط: نخست وزیر عراق در سخنانی تاکید کرد که به آزادی موصل نزدیک هستیم و دشمن را غافلگیر خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق روز یکشنبه از نزدیک بودن بازپس گیری شهر موصل از سیطره داعش خبر داد.

وی با بیان اینکه نیروهای عراقی گروه تروریستی داعش را غافلگیر خواهند کرد، کشورهای همسایه عراق را به حمایت از این کشور برای حفظ حاکمیت ملی خود فراخواند.

العبادی در بیانیه ای که در حاشیه دیدار با شماری از فعالان رسانه ای و تحلیلگران سیاسی صادر شده است، گفت: همه عراقی ها پس از آزادسازی تمام اراضی عراق در سال جاری، مرحله جدیدی را شاهد خواهند بود.

وی افزود: پیروزی متعلق به همه عراقی هاست و ما برای بازگرداندن ثبات و خدمات رسانی به شهرهای آزادشده تلاش می کنیم.

العبادی گفت: دو سال پیش از این داعش در آستانه بغداد قرار گرفته بود و امروز ما در آستانه موصل برای آزادی این شهر هستیم و با پیروزی های حقیقی بر روی زمین داعش را شکست داده ایم. ما شعار آزادی عراق در سال ۲۰۱۶ را مطرح کردیم و محقق شد و گفتیم که داعش در عراق جایی ندارد و این امر هم در آستانه تحقق است.

نخست وزیر عراق با بیان اینکه مهمترین دستاورد دولتش آزادی شهرها و اراضی عراق است، افزود: با همکاری شهروندان با نیروهای ارتش موفق به پایان دادن به حضور داعش در عراق شدیم.

العبادی در ادامه گفت: اولویت ما مبارزه با داعش و دیدگاه ما از ابتدا واضح بود و در حال حاضر به آزادی موصل نزدیک هستیم و دشمن را غافلگیر خواهیم کرد و موصل به آغوش میهن بازخواهد گشت.

وی با بیان اینکه به دستگاه های امنیتی توصیه شده است احتیاط و هوشیاری بیشتری برای حمایت از غیرنظامیان به خرج دهند، افزود که مشارکت نیروهای عراقی اعم از ارتش، پلیس و حشدالشعبی در آزادسازی موصل توسط فرمانده کل نیروهای مسلح و با توجه به نیازهای نبرد تعیین می شود.

حیدر العبادی ضمن تمجید از مواضع ملی سیاسیون و فعالان در شبکه های ارتباط اجتماعی و رسانه ای، هشدار داد که داعش در ادامه نبرد به ترویج شایعات متوسل خواهد شد و این شایعات فورا باید تکذیب گردد.