۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۷

صفار: اصولگرايي دهه 70 قدیمی است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم با اشاره به وجود دو روش پيشين و نوين در جريان اصولگرايي گفت: اصولگرايي دهه 70 كه همان روش پيشين است جوابگوي نياز جامعه امروز نيست.
کد خبر : ۳۲۸۵۹

به گزارش فارس، حسين صفار هرندي در حاشيه همايش ترجمان هويت انقلاب اسلامي در جمع خبرنگاران كاشان اظهار داشت: در روش پيشين اصولگرايي مربوط به دهه 70، تمركز بر جريان گروه هاي سياسي و معامله گري و لابي هاي پشت صحنه داشته و اين امر نمي تواند پاسخگوي دغدغه هاي معيشتي مردم باشد.

وي افزود: كارگزاران و اصلاح طلبان پديده هاي ناشناخته اي براي مردم نيستند و از زبان برخي از بازيگران سياسي آن دوره شنيدند كه ادعا كردند كه هيچ مسئوليتي در حل مسائل معيشتي نداشته و هدف آنها توسعه سياسي است در حالي كه مهم ترين خواست و دغدغه مردم مسائل معيشتي، مسكن و فرهنگ ناب اسلامي است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم تصريح كرد: اين جريان ها در عرصه فرهنگ با پشت كردن به همه هنجارهاي اعتقادي و ديني مردم، آنها را به سخره مي گرفتند و به جنگ انقلاب هاي ديني مردم مي آمدند.

صفار هرندي با اشاره به شناخت مردم از جريانات انحرافي خاطرنشان كرد: اصلي ترين انحراف سخناني است كه به آنها عمل نمي كنند، زماني فسادشان در غفلت دستگاه هاي نظارتي برملا مي شود و از جنس تبهكاري در حوزه اقتصادي اختلاس 3 هزار ميلياردي رقم مي خورد و زماني با بازي گرفتن اعتقادات مردم انحرافات ديني و فرهنگي از آنها ديده مي شود.

وي حفظ وحدت بين گروه هاي مدعي راهبري مردم را از ملاحظات مردم دانست و يادآور شد: وحدت اصولگرايان محكي براي تشخيص صلاحيت آنهاست و به هر ميزان بتوانند وحدتشان را حفظ كنند در نظر مردم مي درخشند و با تركيب بهتري از نظر پايبندي به انقلاب شكل مي گيرد. صفار هرندي در ادامه اضافه كرد: ايجاد شبهه تغيير نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي داراي هيچ انگيزه عقلاني نيست بلكه براي تغيير مسير اذهان عمومي از مسائلي چون فساد اقتصادي و اختلاس 3 هزار ميليارد توماني بانك صادرات است. به گفته وي اين امر با سوء استفاده از اعتماد مردم به دولت و بهره گرفتن از غفلت دستگاه هاي نظارتي صورت گرفته است. وي با اشاره به اقدامات شيطاني در بيان برخي بحث هاي نظري به منظور تشويش اذهان تأكيد كرد: قدرت رسانه اي با تحقيق و برجسته سازي مي تواند با تنوير افكار عمومي توان مقابله را از جريان هاي فاسد و منحرف سلب كند.

برچسب ها: اصولگرایی