۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶

درخواست عجیب تل آویو از مسکو

رسانه روسی از درخواست رژیم صهیونیستی از مسکو در اتخاذ ساز و کار جدید برای اجتناب از شلیک هوایی اشتباه علیه جنگنده‌های خود خبر داد.
کد خبر : ۳۲۸۶۰۵
صراط: رسانه روسی از درخواست رژیم صهیونیستی از مسکو در اتخاذ ساز و کار جدید برای اجتناب از شلیک هوایی اشتباه علیه جنگنده‌های خود خبر داد.

به گزارش فارس، روزنامه روسی «ایزوستیا» مدعی شد که رژیم اسرائیل اخیرا نامه‌ای را به وزارت دفاع روسیه ارسال کرده و درخواست کرده تا ترتیب هماهنگی جدیدی پیرامون استقرار سامانه‌های دفاع موشکی «اس-300» روسیه در سوریه لحاظ شود.

یک منبع ناشناس روسی عنوان کرده است: «در زمینه خط ویژه تماس بین اسرائیل و روسیه، اسرائیلی‌ها از ما درخواست کرده‌اند تا رویکرد و تصمیم‌های جدید و هماهنگی برقرار شود.»

بر اساس این گزارش، روسیه و اسرائیل سال گذشته چنین سازو کاری را از هنگام آغاز حملات هوایی روسیه  علیه مواضع مخالفان دولتی این کشور برقرار کردند تا مانع از بروز اشتباه در شلیک به سوی هواپیماهای اسرائیلی بر فراز سوریه شود.

یک مقام روسی نیز از اتخاذ رویکردهای جدید در این زمینه و همکاری با طرف اسرائیلی خبر داده است.

یک کارشناس حوزه اسرائیل و روسیه نیز گفت که تقویت حضور نظامی رسویه در سوریه از جمله استقرار سامانه اس-300، بخشی از ستیز واشنگتن و مسکو است .

«آلکس تنزر» اظهار داشت: «از دیدگاه روسیه این نبرد منطقه‌ای نیست بلکه نبردی جهانی است.»