۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۴

آیا اصلاح‌طلبان با سه لیست می‌آیند؟

کد خبر : ۳۲۸۷۴

فرارو - واکنش اصولگرایان نسبت حضور اصلاح‌طلبان واحد نیست. علاوه بر اینکه اصولگرایان تنها اصلاح‌طلبان میانه‌رو که از سران فتنه برائت جسته‌اند را مجاز به شرکت در انتخابات می‌دانند، طی ماه‌های گذشته همواره از تمایل اصلاح‌طلبان، مبنی بر شرکت در انتخابات سخن به میان آورده‌اند. امروز یک عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفته است که خاتمی اصرار زیادی برای شرکت در انتخابات داشته و اخیرا در این زمینه رایزنی‌هایی هم داشته است. حسن غفوری‌فرد در ادامه اعلام کرده است که اصلاح‌طلبان با سه لیست در انتخابات حاضر خواهند شد.

حسن غفوری فرد،‌ عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین معتقد است که در راس این سه لیست، عارف، کواکبیان و محسن هاشمی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه سر لیست بخشی از اصلاح طلبان محسن هاشمی است گفت: «اصلاح طلبان ضربه سختی به آقای هاشمی در انتخابات مجلس ششم زده‌اند و به نظر من اگر بخواهند خودشان را زیر چتر آقای هاشمی مخفی کنند، ضربه سخت‌تری به ایشان خواهند زد، بنده فکر می‌کنم آقای هاشمی با درایت‌تر از آن هستند که با طناب اصلاح طلبان به چاه برود.»

این فعال اصولگرا همچنین در تحلیل خود عنوان داشته بود که طرح شرایط از سوی اصلاح‌طلبان بهانه است و این به نوعی اعلام غیر مستقیم شرکت در انتخابات از سوی آنهاست.

آنچه می‌گویند و آنچه هست
سید محمود میرلوحی معاون حقوقی و پارلمانی وزیر کشور دولت اصلاحات، در گفتگو با فرارو ورود اصولگرایان با سه لیست در انتخابات را تکذیب کرده و این اخبار را ساخته و بافته بخشی از اصولگرایان دانسته است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه این گروه سیاسی هنوز از امکان برگزاری جلسات و نشست‌های سیاسی خود محروم شده است، گفت: «همین چند روز پیش آقای مجید انصاری در نشستی سیاسی از سوی دانشجویان دانشگاه تهران دعوت شده بود که با تماس تلفنی که با ایشان شد، او را از شرکت در این برنامه منع کردند.»

میرلوحی اصلاح‌طلبان را نیروی در درون نظام و طرفدار قانون اساسی و آزادی‌های مصرح اعم از آزادی های سیاسی و مدنی در آن دانست و گفت: «اصلاح‌طلبان شرکت در انتخابات را حق خود می‌دانند اما متاسفانه شرایط برای شرکت در انتخابات فراهم نیست. از آنجا که تصمیمات اصلاح‌طلبان مبتنی بر خرد جمعی و نه سیستم فرماندهی است، وقتی که امکان تشکیل یک نشست سراسری را ندارند، نخواهند توانست در انتخابات شرکت نمایند.»

وی در مورد محوریت آقاي سيد حسن خمینی در اصلاح‌طلبان گفت: «اصلاح طلبان با روحانیون، علما و بیت امام ارتباط خوبی دارند. اما آنچه محوریت دارد خرد جمعی است که شامل بیت امام هم می‌شود و محوریت خاصی در اصلاح‌طلبان وجود ندارد.»

این فعال سیاسی ادامه داد: «اصلاح‌طلبان تنها خواستار تحقق حداقل شرایط برای انتخابات رقابتی هستند. وقتی آیت الله یزدی که هم در شورای نگهبان و هیئت نظارت بر انتخابات حضور دارد و هم به عنوان یکی از ارکان وحدت اصولگرایان فعالیت می‌شود، و این قبلا با حضور آقای الهام در ستاد انتخاباتی آقای احمدی نژاد سابقه داشته است، نمی‌توان از امکان شرایط انتخابات رقابتی سخن گفت.»

همچنین  دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، در گفتگو با فرارو؛ در خصوص گفته غفوری‌فرد درمورد حضور اصلاح‌طلبان با سه لیست، گفت: « ایشان سخنگوی اصلاح طلبان نیستند.»

علی محمد حاضری ادامه داد: «حضور اصلاح‌طلبان منوط به اعتمادسازی است و اعتمادسازی هنوز صورت نگرفته است.»

حاضری با بیان اینکه اصلاح طلبان درباره انتخابات جلسه‌ای نداشته‌اند، گفت: « هرگونه جلسه در باره انتخابات منوط به اعتماد سازی و ایجاد سرایط لازم خواهد بود.»
 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
بابا اصلاح طلب ها مرده اند.به فکر جریان انحرافی باشید که از این بیشتر به نظام ضربه نزنند.!