۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

عباسی: مشکل امروز ما در ریال و دلار است

رئیس اندیشکده یقین گفت: امروز نیازمند «سلیمانی‌»ها و «تهرانی‌مقدم‌»ها برای شکست جادوی پول دشمن هستیم.
کد خبر : ۳۲۸۷۷۴
صراط: رئیس اندیشکده یقین گفت: امروز نیازمند «سلیمانی‌»ها و «تهرانی‌مقدم‌»ها برای شکست جادوی پول دشمن هستیم.

به گزارش تسنیم، حسن عباسی پژوهشگر مسائل راهبردی عصر امروز (سه‌شنبه 27 مهرماه) در دانشگاه علم و صنعت در جمع دانشجویان این دانشگاه در سخنانی به تبیین راهبردهای اقتصاد اسلامی و افق چشم‌انداز آن در جامعه امروز پرداخت.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی امروز ما با دشمن در «ریال» و «دلار» است، گفت: «لنین» می‌گوید اگر کشوری پولش نابود شود زمین می‌خورد.

عباسی افزود: از طریق جنگ ارزی که توسط آمریکا و مرکز تحقیقات جنگ ارزی وزارت دفاع این کشور علیه کشور ما در سال 1390 صورت گرفت، 40 درصد ارزش ریال ایران کاهش یافت که مردم کشور در این سال به یکباره احساس فقیری کردند.

وی در همین زمینه اضافه کرد: یک اندیشمند اندیشکده کارینگی آمریکا نیز جنگ ارزی سال 90 این کشور علیه ریال را اعتراف کرده است. ما در آن سال اندیشمند جنگ ارزی نداشتیم اما امروز کارهای تحقیقاتی بر روی آن آغاز شده است.

عباسی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند «باید جادوی پول دشمن را بشکنیم»، گفت: ما امروز به باکریها، همت‌ها و قاسم سلیمانی‌ها و تهرانی‌مقدم‌ها برای شکستن جادوی پول دشمن نیازمندیم.

وی با تاکید بر اینکه باید غیرت و حمیت در کشور ایجاد شود که بتوان مقابل دشمن ایستاد، گفت: باید از طریق دانشجو خودباوری را در دانشگاه‌ها ایجاد کرد، «ما می‌توانیم» باید جدی گرفته شود.