۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

اعتراض اهالی سهرین به «ابتکار»

طی سفر یک روزه ابتکار و بازدید وی از دشت سهرین جمعی از اهالی این روستا به وضعیت موجود اعتراض کردند.
کد خبر : ۳۲۹۱۴۱
صراط: طی سفر یک روزه ابتکار و بازدید وی از دشت سهرین جمعی از اهالی این روستا به وضعیت موجود اعتراض کردند.

به گزارش فارس از زنجان، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست طی سفر یک روزه از دشت سهرین واقع در منطقه سهرین بازدید کرد.

در ابتدای این سفر جمعی از اهالی روستای سهرین زنجان در ورودی روستا در انتظار حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بودند اما خودروی حامل معصومه ابتکار از توقف در این مکان خودداری کرد و به سفر خود ادامه داد. بازدید از دشت سهرین و آهوان حفاظت شده این منطقه ادامه این برنامه بود.

در هنگام بازگشت، معصومه ابتکار در جمع اهالی روستای سهرین حضور یافت.

یکی از اهالی روستای سهرین خطاب به ابتکار اظهار کرد: کشاورزان سهرینی دچار مشکل شده و متفرق شده‌اند، به گونه‌ای که جوانان در شهرستان به کارگری می‌روند و دچار اعتیاد می‌شوند، ولی اگر در روستا بمانند می‌توانیم بر آن‌ها نظارت کنیم.

وی با بیان اینکه در دشت‌های سهرین حکومت نظامی شده است، افزود: اجازه ساخت بنا و حفر چاه عمیق در دشت‌های سهرین به اهالی روستا داده نمی‌شود.

دیگر روستایی معترض با اشاره به اینکه دامداران نیز با مشکلات فراوانی مواجه هستند، گفت: این افراد امکان زدن چاه عمیق و سوله برای استفاده کاری را نیز ندارند.

در ادامه دهیار سهرین با اشاره به اینکه بنیاد مسکن از محیط زیست مجوز احداث شهرک ساختمانی دریافت کرده است، بیان کرد: اجازه آغاز عملیات اجرایی به روستاییان داده نمی‌شود و شرایط برای آغاز زندگی توسط زوج‌های جوان فراهم نیست.

یکی دیگر از اهالی روستا در اعتراض به تخریب باغات خود توسط حیوانات وحشی گفت: بسیاری از درختان توسط خوک و خرس مورد آسیب قرار گرفته‌اند.

دیگر اهل این روستا با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از درختان وی توسط خوک آسیب دیده است، اضافه کرد: پس از پنج سال تنها 200 هزار تومان خسارت پرداخت شده است.

* حیوانات از ابتدا بودند شما به خانه آن‌ها آمده‌اید

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با قدردانی از اهالی روستای سهرین برای کمک به نگهداری از حیوانات دشت سهرین اظهار کرد: این حیوانات برکات این منطقه هستند.

معصومه ابتکار با اشاره به اینکه محیط زیست دوست دارد از کمک مردم برای حفظ محیط زیست و گونه‌های حیوانی استفاده کند، اضافه کرد: این تعامل برای این است که هم از حیوانات حفاظت کنیم و هم امکان زندگی و کشاورزی برای مردم فراهم شود.

وی با اشاره به جاذبه‌های دشت سهرین عنوان کرد: این منطقه می‌تواند به مقصد گردشگری تبدیل شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اگر خرس به باغات آسیب وارد می‌کند باید صورت‌جلسه شود تا محیط زیست خسارت‌ها را پرداخت کند.

ابتکار با اشاره به اینکه حیوانات سرمایه ملی هستند، افزود: حیوانات از ابتدا بودند شما به خانه آن‌ها آمده‌اید.

وی خاطرنشان کرد: باید تدبیری شود تا بتوان هم از محیط زیست حفاظت صورت گیرد و هم مردم کمترین آسیب را ببینند.

* خانم دکتر به داد مردم سهرین برسید!

مدیرکل محیط زیست استان زنجان هم در پاسخ به این سخنان اعلام کرد: محدودیتی برای بحث کشاورزی در این منطقه وجود ندارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز که با تأخیر به جمع اهالی روستا رسیده بود، گفت: خانم دکتر ابتکار به داد مردم سهرین برسید.

علی وقف‌چی با اشاره به اینکه باید تصمیم اساسی برای مشکلات این منطقه تدبیر شود، گفت: هم حفاظت و هم رفع مشکل مردم باید مد نظر باشد.