۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

برگزاری دور دوم مذاکرات موگرینی و ظریف

دور دوم مذاکرات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزارشد .
کد خبر : ۳۳۰۶۶۱
صراط: دور دوم مذاکرات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزارشد .

به گزارش ایسنا ، فدریکا موگرینی که از  شب گذشته برای گفت وگو در ارتباط با بحران سوریه به تهران سفر کرده است  ، صبح امروز در ساختمان وزارت خارجه با ظریف دیدار کرد و دور اول مذاکرات این دو دیپلمات  عالی رتبه برگزار شد .

در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه ایران و اتحادیه اروپا و تحولات منطقه به ویژه بحران جاری در سوریه و راههای پایان بخشیدن به آن با نگاه به آینده گفت‌وگو و رایزنی شد.

ظریف در این دیدار ضمن استقبال از نقش سازنده  اتحادیه اروپا در بحران سوریه آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری نزدیک تر با اتحادیه اروپا اعلام کرد.

 سپس این دو دیپلمات راهی پاستور شدند و فدریکا موگرینی با حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور کشورمان  در ریاست جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد.

پس از آن بار دیگر موگرینی و ظریف دور دوم مذاکرات خود را در وزارت خارجه از سر گرفتند و  طبق آنچه که اعلام شده  قرار است  موگرینی در ناهار کاری محمد جواد ظریف نیز شرکت کند.