۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

سردبیر روزنامه مشهورترکیه‌ هم بازداشت‌شد

دادگاهی در ترکیه حکم بازداشت سردبیر یک روزنامه مشهور را که پرده از کمک‌های تسلیحاتی این کشور به گروه‌های تروریستی برداشته بود، صادر کرد.
کد خبر : ۳۳۰۹۷۹
صراط: دادگاهی در ترکیه حکم بازداشت سردبیر یک روزنامه مشهور را که پرده از کمک‌های تسلیحاتی این کشور به گروه‌های تروریستی برداشته بود، صادر کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از الیوم السابع، دادگاهی در ترکیه روز گذشته حکم بازداشت "جان دوندار " و "اردم گول " دو روزنامه نگار ترک را که پرده از کمک های تسلیحاتی این کشور به گروه های تروریستی برداشته و به همین دلیل در پی شکایت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور مورد محاکمه بودند، صادر کرد.

بر اساس این گزارش، شعبه هفتم دادگاه صلح و جزای استانبول حکم بازداشت این دو روزنامه‌نگار را به اتهام کشف مستندات سری دولت صادر کرده است.

"جان دوندار " سر دبیر و " اردم گول " خبرنگار روزنامه جمهوریت که پس از انتشار تصاویر و خبرهای مربوط به کمک‌های تسلیحاتی به گروه های تروریستی در شمال سوریه دستگیر و راهی زندان شده بودند، اواسط اردیبهشت ماه گذشته پس از مراجعه به دادگاه قانون اساسی خواستار آزادی از زندان در طول محاکمه شدند که این خواسته آنان مورد موافقت قرار گرفت.

این تصمیم دادگاه قانون اساسی بشدت مورد انتقاد رجب طیب اردوغان قرار گرفت و وی در هر فرصتی ضمن انتقاد از رییس دادگاه قانون اساسی بر لزوم بازگرداندن این دو متهم به زندان تاکید می‌کرد.

اردوغان پیش از این بارها تاکید کرده بود که من این روزنامه‌نگار (دوندار) را رها نخواهم کرد و او بهای کارش را پرداخت خواهد کرد.

ماه می سال گذشته میلادی روزنامه جمهوریت تصاویری را منتشر کرد که بنا بر اعلام این روزنامه کامیون های حامل مهمات برای گروههای تروریستی سوریه را نشان می‌داد.

جمهوریت نوشت این تصاویر ثابت می کند که ترکیه برای گروههای مسلح در سوریه اسلحه قاچاق می‌کند.