۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱

کورتولموش:پس از موصل، نوبت رقه است

معاون نخست وزیر ترکیه ضمن اعلام حمایت کشورش از ارتش آزاد سوریه گفت که عملیات آزادسازی رقه پس از اتمام نبرد موصل آغاز خواهد شد.
کد خبر : ۳۳۱۱۴۰
صراط: معاون نخست وزیر ترکیه ضمن اعلام حمایت کشورش از ارتش آزاد سوریه گفت که عملیات آزادسازی رقه پس از اتمام نبرد موصل آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «نومان کورتولموش»، معاون نخست وزیر ترکیه در سخنان امروز خود گفت که ترکیه در صورت عدم عقب نشینی گروه های «پی وای دی» و «وای پی جی» (کُردهای سوریه)، از ارتش آزاد سوریه برای پاکسازی منبیج از آنها حمایت خواهد کرد.

وی که این سخنان را پس از دیدار با اعضای کابینه مطرح می کرد، با بیان این مطلب که عملیات رقه باید با استفاده از ارتش های قانونی و مشروع صورت پذیرد، گفت که عملیات آزادسازی رقه از تروریست های داعش پس از پایان نبرد موصل و عملیات سپر فرات آغاز خواهد شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نیروهای مردمی شیعه عراق یا همان حشد الشعبی گفت که این گروه بخشی از ارتش عراق نبوده  ترکیه چشمانش را رو به اعمال نژادی و قومیتی در تل عفر نخواهد بست.

گفتنی است آنکارا بارها ادعا کرده بود که در صورت مشارکت حشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل که عمدتا جمعیتی سنی دارد، درگیری های قومیتی ایجاد خواهد شد.

 این درحالیست که پیروزی در عملیات آزادسازی بسیاری از بخش های عراق مانند فلوجه و رمادی تنها با حضور نیروهای مردمی شیعه حاصل شد.

برچسب ها: ترکیه موصل رقه صراط