۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
واکنش جامعه فرهنگیان به فساد 8 هزار میلیاردی

سلسله اختلاس‌ها دیگر شوک نیست!

خبرساز شدن فساد 8 هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان احساسات جامعه فرهنگیان را جریحه‌دار کرده است.
کد خبر : ۳۳۱۱۵۴
صراط: خبرساز شدن فساد 8 هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان احساسات جامعه فرهنگیان را جریحه‌دار کرده است.

به گزارش فارس از شوش مدتی است که یک خط درمیان، پای یک فساد و اختلاس مالی چند صد میلیاردی در میان می‌آید، فسادی که به اذهان عمومی شوک وارد می‌کند.

اما رفته رفته اخبار مربوط به این قبیل چپاول‌ها دیگر عجیب و دور از ذهن نیست، این جا افتادن فساد، یعنی عمق فاجعه ...!

اما اکنون نوبت به خبرساز شدن صندوق ذخیره فرهنگیان رسیده تا فساد 80 هزار میلیاردی جریان یافته در آن، نه تنها جامعه فرهنگیان بلکه احساسات هر هموطنی را جریحه‌دار ‌کند.

*نفوذ مدیران فاسد به پیکره دولت

محمدی یکی از فرهنگیان شوش است که از این فساد چند هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان از ادبیات انزجار استفاده می‌کند.

وی این فساد را با ارزش‌های انقلاب و نظام در تعارض می‌داند و می‌گوید: نفوذ مدیران فاسد به پیکره دولت و رواج اختلاس و چپاول در بخش‌های مختلف، ضربه سنگینی به اقتصاد کشور زده است.

این معلم شوشی اضافه می‌کند: مطالبات معلمانی که عضو این صندوق هستند و وعده‌ها و مزایای داده شده به این قشر نباید مغفول بماند.

* برچسب فساد

حسینی دیگر معلم شوشی نیز در این ارتباط می‌‌گوید: پولی که از حقوق جامعه فرهنگیان کم شده، تبدیل به حجم عظیم نقدینگی در صندوق شده و اکنون برچسب فساد به آن خورده است.

وی ادامه می‌دهد: یکی از دلایل اصلی استیضاح وزیر آموزش و پروش همین مسأله شفاف‌سازی در صندوق ذخیره فرهنگیان بود که با برکناری وزیر آموزش و پرورش متأسفانه ناقص ماند.

این معلم با بیان اینکه براساس آمارهای منتشر شده بیش از 889 هزار نفر از فرهنگیان کشور عضو موسسه هستند یادآور می‌شود: با توجه به تعداد کل فرهنگیان کشور، 88 درصد آنان در موسسه عضویت دارند؛ فساد در این صندوق روح این جامعه فرهنگی را جریحه‌دار کرده است.

*با صندوق بیگانه‌ایم

زهیری معلم دیگری است که خود را نسبت به این صندوق بیگانه عنوان می‌کند و می‌گوید اگر از معلمان دیگر بپرسید تا چه حد صندوقی را که به نام آنها نام گذاری شده است، می‌شناسند بدون شک جوابشان بی‌اطلاعی و هیچ است.

وی ادامه می‌دهد: با این که ما معلمان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستیم اما باز هم اطلاعات دقیقی از آن نداریم؛ ماهانه مقداری از حقوق ما کسر شده و به حساب این صندوق واریز می‌شود.

ظرفیت‌هایی که راه‌های فساد و اختلاس را پیش از این باز کرد در صندوق نیز باز شد. دلایل این فساد را حجم بالای نقدینگی بالای صندوق و نبود نظارت شفاف، نسبت داد یعنی وجود شکاف و خلأ مدیریتی...!