۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
جلیلی:

اگر واقعیت تبیین می‌شد به‌جز خرمشهر جنوب لبنان هم آزاد می‌شد

جلیلی ادامه داد: نگرانی استکبار همین است که چنین واقعیتی تبیین نشود، اگر واقعیت تبیین شود فقط خرمشهر آزاد نمی‌شد بلکه جنوب لبنان نیز آزاد می‌شد.
کد خبر : ۳۳۱۴۳۹
صراط: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من سؤالم از کسانی که بر واقعیت‌بینی تأکید دارند این است که چرا واقعیت‌ها را که امام تبیین کرده است، نمی‌بینند، کسی که خود را آقای دموکراسی می‌داند، از مستبدترین کشور منطقه دفاع می‌کند

به گزارش فارس، نشست فعالیت‌های فرهنگی در عرصه استکبارستیزی با رونمایی از سه جلد کتاب «اسرار شیطان»، «خاطرات شیطان» و «کارنامه شیطان» با حضور سعید جلیلی عضو تشخیص مصلحت نظام، سعید قاسمی و جمعی از فعالان فرهنگی در عرصه استکبارستیزی عصر دیروز(12 آبان) در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد.

در این نشست سعید جلیلی با اشاره به مفاهیم قرآنی درباره استکبارستیزی اظهار داشت: هرگاه یک حرکت حق‌طلبانه ایجاد شود، شیاطین در برابر آرمان‌های آن سعی می‌کنند سنگ‌اندازی کنند. انقلاب اسلامی یک همچنین حرکتی است که ادعا دارد ادامه حرکت پیامبران الهی است و به همین دلیل در برابر آن سنگ‌اندازی می‌کنند تا به اهداف خود نرسند.

وی افزود: ویژگی انقلاب اسلامی این بوده است که در برابر سنگ‌اندازی‌ها نه تنها مقاومت کرد، بلکه موفق شد و تکثیر نیز پیدا کرد. استکبار در هر حرکتی که در این سال‌ها مشاهده کردید، نتوانست موفق شود، آمریکا گفت: شاه باید بماند، اما امام فرمود: شاه باید برود و شاه رفت. آمریکا می‌گفت: صدام باید پیروز شود، امام فرمود: صدام باید برود و رفت. می‌گفتند نباید ایران هسته‌ای شود، اما ایران می‌گفت علم هسته‌ای را باید ایران به دست بیاورد و به آن دست یافت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: استکبار با ایجاد نا آرامی در سوریه خواست بشار‌اسد چند صباحی موفق شود و نتوانستند و پنج سال جنگ داخلی در سوریه ادامه پیدا کرد. هر جا صحنه نبردی شکل گرفته است مشاهده کردند که شکست خوردند.

وی به طرح این سؤال چرا انقلاب اسلامی که مبتنی بر آموزه‌های اسلامی است توانسته است پیروز شود؟ گفت: جواب این است که مردم ما انتخاب کردند و تلاش کردند انقلاب پیروز شود به همین دلیل است که امام ما فرمود: «مردم ایران از مردم صدر اسلام و دوره حضرت علی علیه‌السلام بهتر هستند» برای اینکه مردمی هستند که انتخاب کردند و به همین دلیل استکبار فهمیده است که نمی‌توند در نبرد سخت‌افزاری پیروز شود سعی کرد در ایمان مردم تردید ایجاد کند و اگر در تردیدافکنی خود موفق شود، می‌تواند به اهداف خود دست یابد.

*هنر امام نشان دادن واقعیت‌های آمریکاست

جلیلی گفت: امروز منتقدان سیاست اسکتبارستیزی معتقدند سیاست امروز جای واقع‌بینی است، هنر امام این بود که واقعیت‌ها را نشان دهد و اجازه نداد واقعیت‌ها تحریف شود، هنرش این بود که چهره آمریکا را به خوبی نشان داد. واقعیت‌هایی که سالها آمریکا قصد داشت بپوشاند، امام نشان داد، اگر زمانی ادعا می‌شد سفارت آمریکا لانه جاسوسی است، شاید برخی‌ها باور نمی‌کردند. اما امروز صدای «مرکل» صدراعظم آلمان را نیز درآورده که سفارتخانه آمریکا محل شنود صدای مقامات است.

*چرا آمریکا مدعی دموکراسی از مستبد‌ترین کشور منطقه دفاع می‌کند

وی ادامه داد: من سؤالم از کسانی که بر واقعیت‌بینی تأکید دارند این است که چرا واقعیت‌ها را که امام تبیین کرده است، نمی‌بینند، کسی که مدعی حقوق بشر است و خود را آقای دموکراسی می‌داند، از مستبدترین کشور منطقه دفاع می‌کند و یک سال و نیم است که به بمباران یمن می‌پردازد اما آمریکا از بمبگذار حمایت می‌کند.

جلیلی ادامه داد: نگرانی استکبار همین است که چنین واقعیتی تبیین نشود، اگر واقعیت تبیین شود فقط خرمشهر آزاد نمی‌شد بلکه جنوب لبنان نیز آزاد می‌شد، قبل از انقلاب، اسرائیل هر حرکتی که علیه کشورهای منطقه و همسایگانش انجام می‌داد پیروز می‌شد، امروز با آموزه‌های انقلاب اسلامی است مقاومت ایجاد شد اسراییل در جنگ سی و سه روز و جنگهای دیگر شکست خورد.

وی با طرح این مسئله که واقعیت‌ها هر چه بیشتر تبیین شود قدرت انقلاب اسلامی نیز بیشتر می‌شود، گفت:‌ استکبار بعد از شکست در عرصه سخت‌افزاری به جنگ نرم‌افزاری روی آورده است. سعی می‌کند در موفقیت‌های انقلاب تردید ایجاد کند و هزینه‌های انقلاب را زیادتر نشان دهد.

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: خاطرم هست زمانی معاون اروپای وزارت امور خارجه بودم، همتایان ما به ایران می‌آمدند می‌گفتند بعد از مسافرت به ایران می‌فهمیدم که آنچه به ما می‌گفتند با آنچه ما می‌بینیم متفاوت است، حتی آقای پرودی نخست‌وزیر ایتالیا به من گفت: ایران نه تنها مقاومت نکرد، بلکه پیشرفت هم کرد و من قبل از انقلاب به ایران آمدم و بعد از انقلاب نیز به ایران آمدم که نشانه‌های پیشرفت را دیدم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از وزرای خارجه اروپایی به من می‌گفت این فشارهایی که تحریم‌ها به شما وارد کرد اگر به ما وارد می‌کرد شش ماهه ساقط می‌شدیم.

سعید قاسمی: آمریکا ناقض‌ترین کشور در زمینه حقوق بشر است

در ادامه این مراسم، سعید قاسمی نویسنده کتاب «اسرار، خاطرات و کارنامه شیطان» گفت: قریب به چهار سال پیش در مسیر مطالعه تمدن‌های دنیای فعلی، به دو تمدن توحیدی و تمدن شرک‌آلود رسیدم. این سه جلد کتاب،‌ بررسی جنایت‌های آمریکا و یا به قول رهبر انقلاب، طاغوت اعظم است.

وی افزود: کتاب کارنامه شیطان نخستین جلد از این سه جلدی است که نشان‌دهنده این است که ایالات متحده از روز اولی که جایگزین استعمار انگلیس شد، دشمنی خود را با ایران آغاز کرده است، شاخص‌ترین آن کودتای 28 مرداد 1320 است که نقش اصلی در ساقط کردن دولت ملی مصدق داشته است.

وی افزود: ساواک خوفناک‌ترین جنایت را علیه ملت ایران انجام داده است  توسط مأموران سیا آموزش داده شده است. آمریکا هر آنچه توانسته است خیانت کرده است و علت جنایت آمریکا این است که طلیعه تمدن اسلامی در ایران شکوفا شد، این دشمنی نظام سلطه آشکار شد و من این کتاب را منتخبی از بدترین جنایات آمریکا می دانم نه همه آن را.

قاسمی گفت: جلد دوم این مجموعه کتاب، خاطرات شیطان است، در این جلد، اومانیسم یا انسان‌گرایی را که امریکا مدعی آن است را شرح دادم، بدترین جنایت علیه بشریت را  آمریکا مدعی انسان‌گرایی انجام داده است و مشکل ایلات متحده خود بشریت است و این جنایات در سراسر دنیا از آمریکای لاتین، شمالی، آفریقا، اقیانوسیه می‌توانیم ببینیم.

*ایلات متحده بهترین دروغگوی دنیاست

وی گفت: جلد سوم کتاب، اسرار شیطان است که به موضوع بررسی ناگفته‌هایی از ایالات متحده آمریکا نگارش شده است،‌ بنده در جلد سوم یک گزاره را به مخاطبم عرضه کردم که ایالات متحده آمریکا بهترین دروغگوی دنیاست و بهترین دروغ‌های دنیا در ایالات متحده راست انگاشته می‌شود.

این نویسنده ادامه داد: آمریکا تنها کشوری است که از بمب اتم استفاده کرده است، آمریکا تنها کشوری است که از سلاح‌های بیوتکنولوژیک استفاده کرده است. آمریکا جاسوسی‌ترین کشور جهان است. رتبه نخست تولید زباله را در جهان دارد، اولین و نخستین رتبه را تولید فیلم پورنو را در جهان دارد، ناقض‌ترین کشور در مورد حقوق بشر است، بیشترین جمعیت قتل و خیانت نسبت به جمعیت در آمریکا اتفاق می‌افتد، بیشترین سقط جنین در آمریکا اتفاق می‌افتد.

سعید قاسمی گفت: بعد از تحقیقات برای نوشتن این کتاب، به اعتقاداتی رسیدم که باور قلبی من است، متفکری در آمریکا می‌گفت لیبرال دموکراسی پایان تاریخ جهان است، این نه تنها پایان تاریخ جهان نیست، بلکه پایان لیبرال دموکراسی است.

وی افزود: رایس وزیر امور خارجه پیشین آمریکا یک اصطلاحی به کار برد که اتفاق‌هایی که در خاورمیانه رخ می‌دهد درد زایمان خاورمیانه جدید است، من می‌گویم این درد لیبرال دموکراسی است و لیبرال دموکراسی تلاش می‌کند تا با خاورمیانه‌ای که تحت‌تأثیر آموزه‌های انقلاب اسلامی مقابله کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این سه جلد را به چند نفر هدیه کنم یکی از آنها رئیس‌جمهور محترم ماست که بعد از مطالعه این کتاب می‌تواند بگوید رئیس‌جمهور آمریکا محترم و باهوش است؟ دوم وزیر خارجه ایران آقای ظریف است که می‌تواند بعد از مطالعه این کتاب با وزیر خارجه آمریکا قدم بزند؟ و نفر سوم دو تن از کاندیداهای آمریکا هستند که بخوانند و ببینند که آیا دفاعی دارند از اقدامات آمریکا که تا الان انجام داده است؟ و می‌توانند آمریکا را به عنوان مهد حقوق بشر معرفی کنند.

در پایان این نشست از فعالان فرهنگی استکبار ستیزی تقدیر شد.
برچسب ها: صراط لبنان جلیلی