۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

ممنوع الخروجی دختر دیکتاتور لغو شد

دختر رئیس جمهور اسبق تونس با وجود ارائه پرونده پزشکی برای درمان در خارج از کشور به دلیل وضعیت بد سلامتی‌اش اما چندین سال است که با ممنوعیت سفر روبروست.
کد خبر : ۳۳۱۴۴۰
صراط: دستگاه قضایی تونس ممنوع الخروجی دختر رئیس جمهور اسبق این کشور را بعد از چند سال لغو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تونس، مجد النقاطی، رئیس تیم دفاع از متهم درصاف بن علی، دختر  زین العابدین بن علی، رئیس جمهور اسبق تونس اظهار داشت که به دنبال محاکمه وی در خصوص پرونده مربوط به مالکیت غیرقانونی یک قطعه زمین حکم لغو ممنوع السفری وی صادر شد.

النقاطی گفت: حکم صادره از سوی دادگاه بدوی نظامی مبتنی است بر پرداخت مبلغی به ارزش ۲۷۴ هزار دینار که معادل قیمت زمین مورد شکایت در پرونده مذکور است.

وی گفت: با توجه به اینکه دارایی‌های درصاف بن علی و خانواده وی مصادره شده است، تیم وکلای مدافع متهم در مورد صدور حکم مبنی بر پرداخت مبلغ مذکور ناراضی است و درخواست بازنگری در حکم به منظور معافیت متهم از اجرای حکم مربوط به پرداخت این مبلغ مالی ارائه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دختر رئیس جمهور اسبق تونس با وجود ارائه پرونده پزشکی برای درمان در خارج از کشور به دلیل وضعیت بد سلامتی‌اش اما چندین  سال است که با ممنوعیت سفر روبروست.

پیشتر وکیل وی اظهار داشت که موکلش از سال ۲۰۱۱ اقدام به بازگرداندن زمین متعلق به دیوان نظامی این کشور کرده است که پدرش به وی بخشیده بود و به موجب آن و طبق بند ۹۶ قانون کیفری به دستگاه قضا ارجاع داده شده است.