۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱

واکنش مسکو به جاسوسی سایبری واشنگتن

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از واشنگتن خواست در مورد ادعای نفوذ هکرهای آمریکایی به شبکه‌های رایانه‌ای روسیه توضیح دهد.
کد خبر : ۳۳۱۷۰۳
صراط: سخنگوی وزارت خارجه روسیه از واشنگتن خواست در مورد ادعای نفوذ هکرهای آمریکایی به شبکه‌های رایانه‌ای روسیه توضیح دهد.

به گزارش فارس، دولت روسیه روز شنبه از واشنگتن خواست در مورد گزارش‌های منتشر شده مبنی بر نفوذ آمریکا به شبکه رایانه‌ای روسیه توضیح خواست.

شبکه خبری «ان. بی. سی» امروز مدعی شد به اسناد فوق محرمانه‌ای دست یافته که نشان می‌دهند هکرهای نظامی آمریکا موفق به نفوذ به شبکه الکتریکی، سامانه‌های مخابرات و سامانه‌های فرماندهی کاخ کرملین شده‌اند.

یک مقام اطلاعاتی آمریکا گفته این اقدامی پیش‌دستانه است و در صورتی که روسیه برای ایجاد اختلال در انتخابات آمریکا تلاش کند، واشنگتن می‌تواند با اقدام متقابل برخی از سامانه‌های روسیه را قطع بکند.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این گزارش گفت: «اگر دولت آمریکا هیچ واکنش رسمی‌ای به این گزارش نشان ندهد، به این معنی خواهد بود که تروریسم سایبری در ایالات متحده وجود دارد.»

وی افزود: «اگر تهدید به حمله که در رسانه‌های ایالات متحده منتشر شده، عملی شود، آنوقت مسکو می‌تواند به درستی واشنگتن را به این کار متهم کند.»

در هفته‌های گذشته واشنگتن بارها دولت روسیه را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرده است.

امروز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین هم به گزارش ان. بی. سی واکنش نشان داد و گفت روسیه «تمهیدات امنیت سایبری مناسبی برای وضعیت کنونی و تهدیداتی که از جانب یک کشور دیگر علیه ما مطرح شده، به کار گرفته است.»