۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵

عزیمت کاروان خادمین اربعین از مشهد به کربلا+تصاویر

آئین بدرقه کاروان خادمین اربعین حسینی عصر امروز در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار شد.
کد خبر : ۳۳۲۰۳۹
صراط: آئین بدرقه کاروان خادمین اربعین حسینی عصر امروز در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کاروان خادمین اربعین حسینی در فضایی معنوى همراه با نوحه‌سرایی و مداحی حاج صادق آهنگران از صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی عازم کربلای معلا شدند.

در این مراسم رئیس ستاد مردمی خادمین اربعین حسینی گفت: از استان خراسان رضوى به محوریت مشهد مقدس کاروان جامعی عازم عراق می‌شود که در کربلا، نجف و کاظمین در خدمت زائرین پیاده اربعین حسینی است.

سید وحید موسویان افزود: مجموعه حاضر ترکیبی از 650 پاکبان هستند، که 600 نَفَر در نجف و 50 نَفَر در کاظمین خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی عمده نیروها را افرادی دانست که تاکنون به کربلا مشرف نشده‌اند و تصریح کرد: گروه دوم 350 نَفَر از رانندگان هستند که مردم را با 200 دستگاه اتوبوس از دیوانیه به نجف و کربلا می‌رسانند.

رئیس ستاد مردمی خادمین اربعین حسینی با اشاره به کار فرهنگی در ایام اربعین، بخش دیگر کاروان را 400 نَفَر خادم مواکب علی ابن موسی ابن رضا(ع) برشمرد که 250 نَفَر آنان مبلغان هستند که در اتوبوس‌ها در خدمت زایران خواهند بود.

موسویان همچنین خادمین بانوان داوطلب را گروه دیگر خادمین معرفی کرد و گفت: تعداد 120 بانوی خادمه که امروز عازم نجف اشرف می‌شوند، از طلاب و دانشجویان و معلمان هستند که به‌صورت داوطلب برأی خدمت زائرین اربعین اقدام کرده‌اند.

وی حوزه بهداشت و درمان را بخش دیگری از کاروان برشمرد که از این طریق 120 پزشک و پرستار با هماهنگی بسیج جامعه پزشکی و بهداری سپاه عازم کربلا می‌شوند.

حاج صادق آهنگران در ادامه این مراسم به مداحی و نوحه‌سرایی پرداخت و در فضایی معنوی خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در جای‌جای مشهد مقدس را راهی کربلای معلا و خادمی اباعبدالله الحسین(ع) کرد.

عزیمت کاروان خادمین اربعین از مشهد به کربلا+تصاویر

عزیمت کاروان خادمین اربعین از مشهد به کربلا+تصاویر

عزیمت کاروان خادمین اربعین از مشهد به کربلا+تصاویر