۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
درپی لابی رژیم صهیونیستی

اینترپل عضویت فلسطین را نپذیرفت

سازمان پلیس جنایی بین‌الملل (اینترپل) روز سه‌شنبه اعلام کرد که رسما با پیوستن فلسطین به این سازمان مخالف است.
کد خبر : ۳۳۲۲۰۰
صراط: بعد از مخالفت سازمان پلیس بین‌الملل با پیوستن تشکیلات خودگردان فلسطین، مقامات اسرائیلی از جمله نخست وزیر این رژیم اعتراف کردند این اتفاق نشانه پیروزی لابی‌های صهیونیستی است.

به گزارش فارس، سازمان پلیس جنایی بین‌الملل (اینترپل) روز سه‌شنبه اعلام کرد که رسما با پیوستن فلسطین به این سازمان مخالف است.

به نوشته پایگاه خبری «آی24» اینترپل طی رای‌گیری در جریان 85مین جلسه عمومی که در شهر «بالی» اندونزی برگزار شد، تلاش تشکیلات خودگردان فلسطین برای پیوستن را رد کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای ضمن تقدیر از اقدام اینترپل در نپذیرفتن عضویت فلسطین، گفت: «امروز روز خوبیست. ما از تلاش فلسطینی‌ها برای پیوستن به اینترپل جلوگیری کردیم.»

نتانیاهو موفق شدن لابی‌های اسرائیل برای رد شدن عضویت فلسطین در تشکیلات خودگردان را نشانه‌ای از «تغییر در جایگاه بین‌المللی» رژیم صهیونیستی توصیف کرده و افزود: «این رای دستاورد بزرگی بوده و موفقیت دیپلماسی اسرائیلی را نشان می‌دهد.»

تشکیلات خودگردان فلسطین در سال 2012 بعنوان عضو ناظر در سازمان ملل متحد پذیرفته شده و از آن زمان تا کنون به 54 نهاد بین‌المللی از جمله دادگاه جنایی لاهه و یونسکو پیوسته است. سال گذشته نیز تشکیلات برای پیوستن به اینترپل درخواست داده بود که با تعویق بررسی مواجه شده بود.