۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱

روایت حداد از سیاست انتخاباتی دشمن

بعد از دو دهه پس از انقلاب که شاهد بودیم آمریکا و غرب اصرار داشتند در انتخابات ایران کسی پای صندوق‌های رای حاضر نشود در این دهه نظرشان عوض شده و در تبلیغات خود به نفع یک جریان اقدام می‌کنند و امروز شاهدیم که خارجی‌ها علاقه‌مند شدند که در انتخابات ایران تاثیرگذار باشند و نباید این مطلب را نادیده بگیریم.
کد خبر : ۳۳۲۶۳۰
صراط: حدادعادل با بیان اینکه وجود رقابت جدی در هر انتخاباتی در ایران برای اصل نظام ضروری است، گفت: وجود رقابت جدی در انتخابات‌ها از افتخارات نظام ماست که نشان می‌دهد مردم در سرنوشت خود موثر و تعیین‌کننده هستند.

به گزارش  ایسنا، این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در چهارمین کنگره جمعیت ره‌پویان انقلاب اسلامی که صبح امروز در دفتر مرکزی این تشکل برگزار شد، با بیان اینکه از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در ایران تعیین‌تکلیف مسوولیت‌های سیاسی با رای مردم است، اظهار کرد: مردم‌سالاری دینی موجود در ایران زمینه ساز ثبات و امنیت کشور ماست و اینکه حتی مخالفان می‌توانند از طریق صندوق‌های رای در آینده جامعه تاثیرگذار باشند، باعث ایجاد امید در بین قشرهای مختلف جامعه می‌شوند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه همواره غربی‌ها برای فشار وارد کردن به کشورها بهانه فقدان دموکراسی را برای کارهای تبلیغاتی‌شان هدف قرار می‌دهند، گفت: غرب باید بداند هرجا که مردم‌سالاری واقعی در کشورها برقرار شود اسلامگراها به میدان خواهند آمد و این به ضرر آنهاست. همانطور که مردم‌سالاری دینی در کشور ما در هیچ کشور اسلامی دیگری مشاهده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وجود رقابت جدی در انتخابات‌ها در درازمدت و نگاه کلان به نفع کشور است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همیشه اصرار به حضور حداکثری مردم به پای صندوق‌های رای دارند چراکه ایشان فراتر از فراز و فرودهای موقت، چشم‌اندازهای بلندمدت را در نظر دارند و حتی در انتخابات گذشته اعلام کردند اگر کسی با من مخالف است با کشور مخالفت نکند و برای تعیین سرنوشت آینده کشور خود پای صندوق رای حضور یابد که این نشان‌دهنده اوج دموکراسی در کشور ماست که هیچ‌جای دیگر قابل مشاهده نیست.

حدادعادل با بیان اینکه در شرایط فعلی دلیل و انگیزه لازم برای شکل‌گیری رقابت جدی در جامعه وجود دارد، گفت: اصولگرایان با حفظ وحدت و برنامه‌ریزی و همچنین توجه به تجربه‌های گذشته در انتخابات پیش‌رو احتمال پیروزی دارند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه جریان‌های همسو تحت عنوان اصولگرا که در ایران فعال هستند باید متحد شوند، گفت: آخرین تجربه ما در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 به خوبی روشن کرد تعدد نامزدها و تفرقه چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امروز کشور شرایط تازه‌ای پیدا کرده است، توضیح داد: بعد از دو دهه پس از انقلاب که شاهد بودیم آمریکا و غرب اصرار داشتند در انتخابات ایران کسی پای صندوق‌های رای حاضر نشود در این دهه نظرشان عوض شده و در تبلیغات خود به نفع یک جریان اقدام می‌کنند و امروز شاهدیم که خارجی‌ها علاقه‌مند شدند که در انتخابات ایران تاثیرگذار باشند و نباید این مطلب را نادیده بگیریم.

وی تاکید کرد: اگر در گذشته انتخابات ما دو طرف اصلاح‌طلب و اصولگرا و یا چپ و راست داشت و رقابت بین خودمان شکل می‌گرفت، افزود: امروز مثلثی شکل گرفته است و ضلع تازه‌ای شکل گرفته است و نیازمند هوشیاری و وحدت بیشتری است و ایجاب می‌کند که در این انتخابات خالص‌تر، با بصیرت‌تر و باهوش‌تر وارد شویم.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به فلسفه شکل‌گیری جمعیت ره‌پویان انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تلقی من از پدید آمدن این جمعیت‌ها و توجیه آن این است که در شرایط لازم نیروهای نزدیک و همسو به هم برای رسیدن به نتیجه بهتر، متحد شوند یعنی شکل‌گیری چنین تشکل‌هایی به معنای تفرقه نیست بلکه نوعی سازماندهی به حساب می‌آیند.

حدادعادل اضافه کرد: تصور ما از شکل‌گیری تشکل‌ها چنین نباشد که عده‌ای دور هم جمع شوند و باشگاهی برای قدرت و ثروت ایجاد کنند. بلکه باید در کنار کار تشکیلاتی آماده شوند تا مثل لشکر از فرمانده کل تبعیت داشته باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: یکی از خطرات شکل‌گیری تشکل‌ها و جمعیت‌های سیاسی تقویت روحیه تشکل‌پرستی و حزب‌پرستی است و گاهی عده‌ای به هیچ‌چیز جز قوت گرفتن تشکل متبوعشان فکر نمی‌کنند در حالی که هر تشکل باید در مسیر اهداف انقلاب و رهبری حرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه باید آماده باشیم تا شکر نعمت انقلاب را به جا آوریم و نعمت وجود رهبری را قدر بدانیم، افزود: نباید امام و شهدا را از یاد ببریم و با خط امام گزینشی برخورد کنیم.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بدون تعصب به تشکل و حزب و گروه خاص، انقلاب را به خودمان ترجیح دهیم، خاطرنشان کرد: خودمان را برای انقلاب بخواهیم و متناسب با شرایط با گفتمان تازه وارد شویم ولی قصدمان حاکمیت پاکی، راستگویی، صداقت و خدمت به مردم در کشور باشد.