۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

باشگاه ۸۰ ساله در آستانه نابودی؟!

باشگاه راه آهن که زمانی یکی از قطب‌های فوتبال پایتخت بود اکنون روی ریل بحران قرار گرفته و در آستانه نابودی است.
کد خبر : ۳۳۲۸۰۸
صراط: باشگاه راه آهن که زمانی یکی از قطب‌های فوتبال پایتخت بود اکنون روی ریل بحران قرار گرفته و در آستانه نابودی است.

به گزارش فارس، راه آهن باشگاهی قدیمی و ریشه‌دار در فوتبال ایران است. باشگاهی که حدود 80 سال از تاسیس آن می‌گذرد اما اکنون در آستانه نابودی قرار دارد. راه آهن تیمی پرافتخار در فوتبال ایران نیست اما باشگاهی سازنده بود. باشگاهی که بازیکنان زیادی را به فوتبال‌مان معرفی کرد. باشگاهی که سال 1316 تاسیس شد ولی در سال 1395 روی ریل بحران قرار گرفته است و قطارش به سرعت به سمت ایستگاه نابودی پیش می‌ رود. ایستگاهی که پیش از آن تیم‌های بزرگ و سازنده دیگری همچون پاس، بانک ملی، هما نیز به آن رسیدند. اکنون دیگر حتی اثری از این باشگاه‌ها نیست. هما، کجاست، آیا کسی از سرنوشت پاس که زمانی قهرمان آسیا شد خبر دارد؟ بانک ملی به کجا رفت؟ حالا انگار نوبت به راه آهن رسیده یکی از قدیمی‌ترین و سازنده‌ترین باشگاه‌های ایران.

این تیم اکنون در لیگ دسته اول حضور دارد و مهدی پاشازاده ملی پوش اسبق استقلال سرمربیگری آن را برعهده دارد. مربی که عاشق فوتبال بوده و هست اما وقتی پای صحبت‌هایش می‌نشینی متوجه شرایط تلخ باشگاه راه آهن می‌شوید. تیمی که حتی پول غذا، هتل ندارد و بازیکنانش حتی لباس گرم هم ندارند چگونه می‌خواهد دوباره به لیگ برتر و سطح اول فوتبال ایران بازگردد و بازیکن سازی کند؟ باشگاهی که حتی از جام حذفی به خاطر بی‌پولی کنار کشید آیا می‌تواند دوباره به روزهای اوجش بازگردد و گربه سیاهی برای تیم‌های پرسپولیس و استقلال باشد؟

انگار سرنوشت باشگاه راه آهن  به سرنوشت بابک زنجانی گره خورده است. باشگاه راه آهن جز اموال زنجانی است و مردان قانون هم تلاش می‌کنند تا هرچه زودتر وضعیت این باشگاه قدیمی را مشخص کنند و حداقل مقصد  قطار راه آهن را از زنجانی جدا کنند. مشکل اما اینجاست که باشگاه راه آهن اکنون مالکی ندارد. گفته می‌شود که شاید مسئولان دستگاه قضا بخواهند این باشگاه را به عنوان بخشی از اموال بابک زنجانی به وزارت نفت بابت مطالباتش از این فرد بدهند اما مسئولان وزارت نفت هم ظاهرا دیگر تمایلی به تیمداری در فوتبال ندارند. آنها می‌گویند ما تیم نفت تهران  که متعلق به خودمان بود را واگذار کرده‌ایم و حالا بیایم یک باشگاه دیگر را اداره کنیم؟ به این ترتیب راه آهن در برزخ به سر می‌برد. برزخ بی‌پولی و بی‌مالکی!

باید دید مسئولان برای حفظ این باشگاه قدیمی چه تدبیری می‌اندیشند. آیا راه آهن می تواند به حیاتش ادامه بدهد یا به زودی شاهد مرگ یک باشگاه قدیمی دیگر خواهیم بود؟ راه آهن گربه‌سیاه دوست داشتنی بود امیدواریم این گربه سیاه در فوتبال ایران زنده بماند. هم بخاطر فوتبال ایران و هم فوتبال تهران که باشگاهایش یکی یکی از بین می روند و هر دقیقه شاهد تاسیس قلیان‌خانه‌هایی هستیم که جوانان را از مستطیل سبز دور می‌کنند و به دود و تباهی سوق می‌دهند.