۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

آمار جدید از تلفات جنگ علیه یمن

طبق آخرین آمار تعداد کشته‌ها و زخمی‌های ناشی از حملات ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان در یمن طی ۶۰۰ روز گذشته به ۳۰ هزار و ۷۴۶ تن رسیده است.
کد خبر : ۳۳۳۱۵۴
صراط: طبق آخرین آمار تعداد کشته‌ها و زخمی‌های ناشی از حملات ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان در یمن طی ۶۰۰ روز گذشته به ۳۰ هزار و ۷۴۶ تن رسیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المسیره، طبق آخرین آماری که مرکز حقوق و توسعه یمن منتشر کرد،‌ تعداد قربانیان حملات ۶۰۰ روز اخیر جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی به یمن به ۱۱ هزار و ۴۰۳ کشته و ۱۹ هزار و ۳۴۳ زخمی از جمله تعدادی زن و کودک رسید.

طبق این آمار، تعداد کل غیرنظامیان یمنی که در این حملات کشته‌ شده‌اند، ۱۱ هزار و ۴۰۳ تن بودند که در میان آنها ۲۴۵۸ کودک، ۱۸۱۱ زن و ۷۱۳۴ مرد بودند. تعداد کل غیرنظامیان زخمی نیز ۱۵ هزار و ۱۸۴ تن بود که از این تعداد ۲۲۵۳ تن کودک،‌ ۱۹۰۶ تن زن و بقیه مرد بودند. بقیه زخمی‌ها نیز از بین نظامیان بوده‌اند.

طبق گزارش مرکز حقوق و توسعه یمن در این ۶۰۰ روز حمله جنگنده‌های سعودی ۳۸۰ هزار و ۳۶۶ باب منزل مسکونی یا به صورت جزئی و یا کلی تخریب شده‌ و همچنین در اثر این حملات ۶۷۵ مسجد آسیب دیده‌اند.

علاوه بر این ۷۱۹ مدرسه و موسسه آموزشی،‌ ۱۰۸ ساختمان زیربنایی و دانشگاهی و ۱۵۵۳ ساختمان دولتی آسیب‌های جزئی یا کلی دیدند.

همچنین در این حملات ۲۶۳ بیمارستان و مرکز درمانی، ۲۰ ساختمان رسانه‌ای، ۲۰۱ بنای تاریخی و ۱۰ استادیوم و ساختمان ورزشی تخریب شده و یا آسیب دیده‌اند.

در گزارش مذکور در مورد تاسیسات زیربنایی یمن آمده است،‌ ۱۲۸۹ پل و جاده، ۲۳۷ مخزن آب، ۱۴۸ نیروگاه برق و ۲۸۲ ایستگاه مخابراتی آسیب دیده‌اند.

در بخش تولید نیز ۵۱۹۳ مرکز تجاری، ۲۵۴ کارخانه، ۱۷۹ مرغداری، ۱۳۷۶ زمین کشاورزی، ۶۴۱ انبار مواد غذایی و ۵۱۵ بازار و مجتمع تجاری آسیب دیده‌اند.

همچنین جنگنده‌های سعودی در حملات خود ۱۵ فرودگاه،‌ ۱۳ بندر،‌ ۴۷۶ مخزن مواد غذایی، ۲۹۴ ایستگاه سوخت‌رسانی،‌ ۲۱۶ تانکر سوخت و ۲۳۱۷ دستگاه باربری را هدف قرار دادند.

مرکز حقوق و توسعه یمن تصاویری گرافیکی از کل خسارات وارده به مردم یمن از تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۱۵ را به زبان‌های انگیسی، آلمانی، فرانسوی، سوئدی و چینی ارائه کرده است.