۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴

استفاده از گاز کلر ضد ارتش و مردم سوریه

وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که بررسی نمونه‌های جمع‌آوری شده از شهر حلب نشان می‌دهد تروریست‌ها علیه ارتش و مردم، از سلاح‌های حاوی گاز کلر استفاده کردند.
کد خبر : ۳۳۳۲۳۰
صراط: وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که بررسی نمونه‌های جمع‌آوری شده از شهر حلب نشان می‌دهد تروریست‌ها علیه ارتش و مردم، از سلاح‌های حاوی گاز کلر استفاده کردند.

به گزارش فارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که بررسی نمونه‌هایی که از حلب جمع آوری شده، نشان می‌دهد که تروریست‌ها ضد ارتش و مردم سوریه از سلاح‌های ممنونه حاوی گاز کلر استفاده کردند.

در ادامه انتشار خبرها درباره شهر حلب سوریه، وزارت دفاع روسیه از استفاده تروریست‌ها از سلاح‌های ممنوعه و بی توجهی و نادیده گرفتن شواهد موجود در این باره از سوی کشورهای غربی سخن گفته است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بررسی نمونه‌های جمع آوری شده از شهر حلب سوریه ثابت می‌کند که «ستیزه جویان در حملاتشان از گاز کلر استفاده کردند».

سخنگوی وزارت دفاع این کشور تصریح کرد: «نمونه‌هایی جمع آوری شده نیروهای مرکز علمی امنیت رادیولوژی، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه(در حلب) اثبات کرده که ستیزه جویان از کلر به عنوان گاز سمی و کشنده استفاده کردند».

«ایگور کوناشنکوف» با هشدار درباره استفاده از این گاز شیمیایی علیه مردم و ارتش سوریه، از نادیده گرفتن و بی اعتنایی مقامات غربی به این مساله انتقاد کرد.

به گفته این مقام روس، در روز 13 نوامبر(روز گذشته) در حمله به مواضع ارتش سوریه با گاز کلر، حدود 30 نظامی مسموم شدند.