۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

رئیس جمهور کره جنوبی وکیل گرفت

کد خبر : ۳۳۳۳۵۹
صراط: دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، رئیس جمهور این کشور پیش از بازجویی توسط دادستان‌ها در جریان تحقیقات حول محور رسوایی سیاسی که ریاست جمهوری‌اش را گرفتار خود کرده، یک وکیل استخدام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پارک گئون های، نخستین رئیس جمهور فعلی است که توسط دادستان‌ها به خاطر یک پرونده کیفری بازجویی می‌شود.

ریاست جمهوری پارک گئون های گرفتار اتهاماتی شده مبنی بر اینکه یکی از دوستان صمیمی وی از روابطشان برای مداخله در امور داخلی کشور و اعمال نفوذ نامناسب سوء استفاده کرده است.

میزان محبوبیت پارک گئون های برای دومین هفته متوالی در پایین‌ترین و بی‌سابقه‌ترین سطح قرار دارد. روز شنبه صدها هزار تن در سئول راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند و خواستار برکناری پارک شدند.

یویئونگ ـ‌ها، وکیل پارک گئون های عضو سابق کمیسیون ملی حقوق بشر دولت است.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: یوئیونگ  ها با دادستان‌ها در خصوص برنامه‌هایشان برای بازجویی از رئیس جمهور صحبت خواهد کرد.

دادستان‌ها تحقیق می‌کنند تا متوجه شوند که آیا پارک گئون  های به روسای شرکت‌های خوشه‌ای "چایبول" برای افزایش بودجه موسساتی که شامل دوست رئیس جمهور نیز است، اعمال فشار کرده یا خیر.

آن‌ها همچنین از چویی سون ـ‌سیل، دوست رئیس جمهور که ادعا شده از روابطش با پارک گئون  های برای مداخله در امور داخلی کشورش استفاده کرده، تحقیق می‌کنند.

در بحبوحه این بحران سیاسی عمیق، رهبر حزب اپوزیسیون کره جنوبی مذاکره با پارک گئون‌ های را در روز دوشنبه پیشنهاد داد اما کمی بعد این پیشنهاد به خاطر مخالفت جدی این حزب و دیگر قانون گذاران لغو شد.
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم