۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳

امان نامه داعش به هواپیماهای آمریکایی+اسناد

اسنادی که یک رسانه روسی منتشر کرده نشان می‌دهد گروه تروریستی داعش اعضایش را از شلیک به سمت ائتلاف تحت رهبری آمریکا منع کرده است.
کد خبر : ۳۳۳۶۳۵
صراط: اسنادی که یک رسانه روسی منتشر کرده نشان می‌دهد گروه تروریستی داعش اعضایش را از شلیک به سمت ائتلاف تحت رهبری آمریکا منع کرده است.

به گزارش فارس، اسناد جدیدی که یک رسانه روسی فاش کرده نشان می‌دهند گروه تروریستی داعش به عناصرش دستور داده به هواپیماهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا حمله نکنند. 

خبرگزاری اسپوتنیک عربی مدعی دست‌یابی به تصاویری از یکی از حکم‌های سران داعش شده که در آن از پیکارجویان این گروه تروریستی خواسته شده از حمله به هواپیماهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا که در حال پرواز بر فراز موصل و سایر مناطق اطراف هستند، خودداری کنند. 

طبق این گزارش، این تصاویر از جمله سندهای کشف شده در «بغدیدا»، شهری در استان «نینوا» و در 32 کیلومتری موصل است که به تازگی از چنگال داعش آزاد شده است.

در متن حکم داعش چنین آمده است: «شلیک به هر هواپیمای در حال پرواز در آسمان، صرفنظر از ارتفاع پرواز آن - حتی اگر روی سقف خانه‌ها بنشیند- با هر سلاح اکیداً ممنوع است.»

امان نامه داعش به هواپیماهای آمریکایی+اسناد

امان نامه داعش به هواپیماهای آمریکایی+اسناد

این حکم به امضای یکی از سران داعش به نام «ابومعاویه» رسیده است. 

اسپوتنیک عربی خاطرنشان کرده که ائتلاف تحت رهبری آمریکا که مدعی مبارزه با داعش است بارها بابت حمله به نیروهای ارتش عراق و گروه‌های داوطلب مردمی در حال مبارزه با تروریست‌ها مورد سرزنش واقع شده است.