۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

سرگردانی زائران اربعین در مرز مهران

پس از اینکه صبح امروز عراقی‌ها مرز مهران به وسیله نیوجرسی بستند زائران موجود در پایانه مرزی مهران را به مرزهای جنوبی راهنمایی می‌کنند.
کد خبر : ۳۳۳۷۴۲
صراط: پس از اینکه صبح امروز عراقی‌ها مرز مهران به وسیله نیوجرسی بستند؛ مسئولان زائران موجود در پایانه مرزی مهران را به مرزهای جنوبی راهنمایی می‌کنند.

به گزارش تسنیم از مرز مهران، هم‌اکنون زائران بسیاری در پایانه مرزی مهران، محور بین پل زائر تا پایانه و همچنین محور ایلام به مهران حضور دارند که همه این زائران در پی بسته شدن مرز زرباطیه توسط دولت عراق سرگردان شده‌اند.

زائران به امید باز شدن مجدد مرز توسط دولت عراق در پایانه مانده‌اند، اما برخی از زائران نیز به مرزهای جنوبی شلمچه و چزابه مراجعه می‌کنند و مسئولان نیز از زائران می‌خواهند که افرادی که دارای ویزا و گذرنامه هستند برای مشرف شدن به عتبات عالیات از مرزهای جنوبی کشور استفاده کنند.

با توجه به اینکه نشست فرماندهان مرزبانی دو کشور ایران و عراق در پایانه مرزی مهران در حال برگزاری است امکان می‌رود که این مرز تا ساعاتی دیگر باز شود، اما هر اقدامی منوط به تصمیم‌گیری طرف عراقی است.

رئیس پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بسته شدن مرز زرباطیه توسط دولت عراق، ‌در حال فراهم کردن شرایط برای بازگشت زائران به مبدا هستیم.

سردار تقی مهری افزود: ترافیک در محور مهران سنگین است و تلاش داریم که برنامه‌ریزی مناسبی برای بازگشت زائران به کشور داشته باشیم.

وی عنوان کرد: از مردم می‌خواهیم که با نیروهای انتظامی همکاری داشته باشند تا شاهد ازدحام جمعیت نباشیم.