۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال کاهش کیفیت هوا در استان خبر داد و گفت: خلیج فارس از روز شنبه هفته آینده مواج و متلاطم می‌شود.
کد خبر : ۳۳۳۷۴۵
صراط: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال کاهش کیفیت هوا در استان خبر داد و گفت: خلیج فارس از روز شنبه هفته آینده مواج و متلاطم می‌شود.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش یابی جوی و دریایی استان بوشهر نشان می‌دهد که از روز شنبه هفته آینده سرعت وزش باد شمال غربی بر روی دریا افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: بنابراین خلیج فارس به تدریج مواج و متلاطم خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تا روز دوشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم باشد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به وزش باد، ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به پیش‌بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده آرامش نسبی جوی و دریایی استان طی ۲۴ ساعت آینده است.

مساعدی ادامه داد: طی این مدت آسمان صاف تا قسمتی ابری در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی خواهد بود و احتمال گرد و غبار در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

وی افزود: جهت باد نیز متغیر غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود؛ ارتفاع موج نیز بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و گاهی در قسمت‌های شمالی خلیج فارس ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا زمان جزر اول دریا ساعت پنج و ۱۶ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۱۱ و ۳۶ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۶ و چهار دقیقه و مد دوم دریا ساعت ۲۲ و ۲۶ دقیقه خواهد بود.