۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰

بعد از پسر تلگرامی نوبت دستگیری زن اینترنتی شد

چندین ماه پس از فروکش کردن قائله پسر تلگرامی و اینستاگرامی، اکنون نوبت به دستگیری یک زن شیاد اینترنتی رسید.
کد خبر : ۳۳۳۸۰۸
صراط: چندین ماه پس از فروکش کردن قائله پسر تلگرامی و اینستاگرامی، اکنون نوبت به دستگیری یک زن شیاد اینترنتی رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، فرمانده انتظامی استان فارس بعد از ظهر امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: در روزهای گذشته با دو شگرد جدید کلاه‌برداری و هتک حرمت در شبکه‌های اجتماعی مواجه شدیم که قابل تامل بود.

سردار احمدعلی گودرزی افزود: مسافر یکی از هتل‌های شیراز با مراجعه به کارمندان هتل شماره کارت خود را به وی می‌دهد و می‌گوید من کارت ندارم، می‌خواهند برای من پول واریز کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: مبلغی وجه نقد از مقصدی نامعلوم به حساب کارمندان هتل واریز می‌شود، سپس مسافر مورد نظر به صورت نقدی مبالغ را از کارمندان دریافت می‌کند.

 وی اضافه کرد: با توجه موارد مذکور و گزارش‌های ارائه شده، پلیس وارد عمل شده و فرد مذکور را شناسایی و دستگیر می‌کند.

گودرزی گفت: پس از تحقیق از متهم مشخص می‌شود که وی یکی از کلاهبرداران حرفه‌ای بوده که پس از شناسایی کسبه و مدیران ادارات دولتی و خصوصی از شماره تماس‌های مختلف با نامبردگان تماس می‌گرفته و پس از جلب نظر آنها با جعل عناوین مختلف، خود را همکار ایشان معرفی می‌کرده است.

فرمانده انتظامی فارس ابراز داشت: این فرد پس از آن با عنوان مطالبی مانند اینکه یکی از نزدیکانش در بیمارستان است یا در جاده مانده است و... افراد را راضی به دادن پول می‌کرده و آنها این پول را به حساب آن فردی می‌ریخته‌اند که در هتل بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شماره کارت‌های اعلامی متهم همگی مربوط به سایر افراد بوده است، کسانی که پول واریز می‌کردند پس از واریز مجدد، متوجه کلاه‌برداری قبلی می‌شدند.

گودرزی به مورد دوم دستگیر شده توسط پلیس فتا اشاره کرد و گفت: با بررسی پنج فقره پرونده هتک حرمت و انتشار تصاویر شخصی افراد در شبکه‌های اجتماعی مانند ایناستاگرام و...،پلیس فتا وارد عمل می‌شود.

وی افزود: متهم که یک زن بوده است، با تهیه تعدادی سیم کارت فعال به نام‌های مختلف در استان‌های دیگر اقدام به ارسال پیام برای شاکیان کرده است، ضمن آنکه در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر شخصی آنها کرده است.

این مقام مسوول گفت: متهم با درج شماره تماس افراد نامبرده در کنار تصاویر آنها اقدام به نوشتن الفاظ زشت و رکیک  کنار عکس آنها می‌کرده است.

گودرزی اظهار داشت: این متهم برای اینکه رد گم کند و شناسایی نشود، خودش را نیز به عنوان یکی از شاکیان پرونده معرفی می‌کند که با اقدام سنجیده پلیس فتا دستگیر و تجهیزات رایانه‌ای و ماهواره‌ای این فرد از منزلش کشف و ضبط می‌شود.

وی گفت: این شخص حتی عکس خودش را نیز در صفحات اجتماعی کنار تصاویر دیگر شاکیان قرار داده بود تا پلیس به وی شک نکند و در بازجویی‌ها اعتراف کرد که هدفش انتقام‌گیری از یکی از شاکیان بوده است که در گذشته خواستگار وی بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی به سرعت عملکرد پلیس فتا اشاره کرد و گفت: پلیس فتا با استفاده از تجهیزات مدرن در تخلفات مربوط به فضای اجتماعی و مخابراتی به سرعت وارد عمل می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن متخلفان را دستگیر می‌کند. 

گودرزی همچنین در بخشی از سخنان خود از دستگیری فردی که رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر لامرد را به شهادت رساند خبر داد.

وی گفت: این قاتل فراری روز گذشته در حالی که قصد سرقت یک خودرو را در شهرستان کنگان داشت، توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.