۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
قاسمی:

برای هر وضعیتی در دوران ترامپ آماده‌ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در کنفرانس خبری هفتگی خود به سؤالات خبرنگاران درباره مسائل سیاست خارجی کشورمان و تحولات منطقه‌ای و بین المللی پاسخ داد.
کد خبر : ۳۳۴۲۷۸
قاسمی: جمهوری اسلامی برای هر وضعیتی در دوران ترامپ آماده است
صراط: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در کنفرانس خبری هفتگی خود به سؤالات خبرنگاران درباره مسائل سیاست خارجی کشورمان و تحولات منطقه‌ای و بین المللی پاسخ داد.

به گزارش تسنیم، بهرام قاسمی در ابتدای کنفرانس خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره طرح نمایندگان کنگره آمریکا برای جلوگیری از فروش هواپیمای‌های بوئینگ به ایران گفت: «در یکسال گذشته لوایح زیادی درباره کنگره مطرح شده که هیچکدام قابلیت اجرایی ندارد. طرح ممنوعیت فروش هم تا تصویب نهایی زمان بر است. ما شرایط و روند را می سنجیم و هرگونه منافانی با برجام داشته باشد به نحو مقتضی برخورد خواهد شد.»

جمهوری اسلامی برای هر وضعیتی در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ آماده است

وی درباره اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران گفت: «در مباحث انتخاباتی آمریکا، صحبت‌های زیادی درباره مسایل مختلف انجام شد، فقط درباره برجام نبود، بلکه در خصوص موضوعات مختلفی بود. باید صبر کرد، هنوز برای قضاوت زود است. آنچه پیدا است، ترامپ با نزدیک شدن به موعد ریاست جمهوری مواضعش باید طبق اصول و منافع امریکا می شود. به هر حال جمعوری اسلامی ایران برای هر وضعیتی آماده است و گزینه های خود را دارد و در وقت لازم اقدامات لازم را انجام می‌دهد. برجام توافقی چند جانبه است و به تایید سازمان ملل و شورای امنیت رسیده است و یک طرف نمی‌تواند آن را زیرپا بگذارد. هنوز جمع بندی خاصی نمی‌توانیم داشته باشیم، ما صبور و منتظریم، تا تیم توانپ را ببینیم و تصمیمات مقتضی را بگیریم.»