۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

عزیزی: 50 درصد تیم‌ها مشکل مالی دارند

مدیر فنی تیم فوتبال سیاه‌جامگان خراسان گفت: مشکلات مالی باشگاه خوزستان تأثیری در تفکر بازیکنانم برای بازی ندارد.
کد خبر : ۳۳۴۳۴۷

صراط: خداداد عزیزی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اینکه سرانجام وضعیت پرداختی به بازیکنان سیاه‌جامگان چه شد، گفت: بازیکنان امروز در باشگاه حضور پیدا کردند و از ابتدای فصل قرار بود تعدادی از بازیکنان 20 و تعدادی هم 30 درصد دریافت کنند. تا آنجا که می‌دانم طبق توافقی که از ابتدای فصل صورت گرفته، قرار است مبالغی به آنها پرداخت شود. قرار بر این شده که صبح فردا مبالغی به حساب بازیکنان واریز شود. 

وی افزود: تا الان که با شما صحبت می‌کنم، کارها در شرف انجام شدن است و ان‌شاالله حساب و کتاب بازیکنان امروز انجام می‌شود و فردا به حساب بازیکنان پولهایشان واریز خواهد شد. 

عزیزی با اشاره به دیدار دوستانه تیمش مقابل پدیده، گفت: همانطور که گفتید بازی دوستانه بود. خوشبختانه تیم ما شرایط خوبی داشت و از کادر فنی پدیده خراسان ممنون هستم که پذیرفتند با یکدیگر بازی کنیم. این مسابقه برای ما خوب بود، چون بعد از بازی با نفت که یک مدت تمرینات را تعطیل کردیم، دوباره به بدن بازیکنان فشار آوردیم و نیازمند یک بازی سنگین بودیم. نتیجه مسابقه هم برای ما خوب بود و از طرفی، طی چند سال گذشته هر وقت این دو تیم در بازی‌های دوستانه با یکدیگر بازی کردند، سیاه‌جامگان نتوانسته بود پدیده را شکست دهد و این مسئله باعث می‌شود شرایط روحی و روانی تیم ما بهتر شود. 

وی در خصوص اینکه استقلال خوزستان با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و آیا این موضوع تأثیری در تفکر بازیکنان سیاه‌جامگان دارد یا خیر، گفت: معمولاً این مسائل روی تفکرات بازیکنان تأثیر ندارد، چون آنها در فوتبال ایران به اینگونه مشکلات عادت کرده‌اند. بازیکنان هم در حال کنار آمدن با این موضوعات هستند. مشکلات مالی در فوتبال ایران تبدیل به یک ویروس شده که مرتب در حال سرایت به جاهای دیگر است. قبلاً تیم‌هایی که مشکلات مالی داشتند، شاید تعدادشان یک یا دو تیم بود، اما در حال حاضر 50 درصد تیم‌های لیگ برتر مشکلات مالی دارند.

وی تأکید کرد: این مسائل به بدقولی مدیران، اسپانسرها و خیلی جاهای دیگر برمی‌گردد و تصور می‌کنم استقلال خوزستان تا آنجا که من می‌دانم دچار مشکل است. همیشه به بازیکنانم می‌گویم مشکلات بیرون زمین ربطی به داخل زمین ندارد. هر بازیکنی فکر می‌کند در بیرون از زمین مشکلی دارد، حتی اگر بهترین بازیکن ما باشد، بازی نکند بهتر است، چون در وهله اول خودش را زیر سؤال می‌برد و دوم اینکه هر مشکلی در بیرون از زمین دارد به داخل زمین می‌آورد و آن وقت تیم ضربه می‌خورد. من اعتقاد دارم بازیکن باید تمام ذهنیت خود را پاک کند و با تمام وجود به زمین برود. می‌دانم که سخت است، چون بازیکنی که از اهواز به مشهد می‌آید تا با عضویت در یک تیم پولی دربیاورد، قاعدتاً به فکر تأمین هزینه‌های خانواده است و طبعاً همه از آنها انتظار دارند، اما وقتی پول نباشد، بازدهی خوبی ندارد، ولی نظر شخصی‌ام این است که اینجور مواقع دو راه بیشتر وجود ندارد، اول آنکه اگر بازیکن توانایی‌اش را دارد، بگوید من کار نمی‌کنم تا پولم را بگیرم و دوم اینکه، اگر قرار است کار کنند، ذهن‌شان را درگیر اینگونه مسائل نکنند. 

عزیزی در پایان گفت: تصور می‌کنم بازی خوبی باشد و تیم ما هم در این مدت از لحاظ روحی شرایط خوبی کسب کرده و امیدوارم با تزریق پول به بازیکنان، شرایط روحی ما نسبت به گذشته بهتر شود.