۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

زائران اربعین از چه کشورهایی بودند؟

بیش از 20 میلیون عاشقِ سید الشهدا، برای احیای مراسم اربعین حسینی (ع) به کربلای معلا مشرف شدند.
کد خبر : ۳۳۴۵۰۲
صراط: بیش از 20 میلیون عاشقِ سید الشهدا، برای احیای مراسم اربعین حسینی (ع) به کربلای معلا مشرف شدند.

«عمار حکیم» رئیس ائتلاف ملی عراق، روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: این، بزرگ ترین راه پیمایی مسالمت جویانه در سراسر جهان است که پیام ها و مضمون ها و اصول و ارزشی های بزرگی را با خود به همراه دارد و به صورت داوطلبانه و خودجوش برگزار می شود.

«عقیل الطریحی» استاندار کربلا نیز در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: حدود 3 میلیون زائر از کشورهای خارجی به کربلا آمدند که اکثر آن ها ایرانی بودند و پس از ایران، زائرانی از پاکستان، هند، افغانستان، سوریه، لبنان، مصر، آذربایجان و کشورهای آفریقایی و همچنین کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و شماری نیز از اروپا، آمریکا و کانادا به کربلا شتافتند.

زائران، روز اربعین را به تلاوت قرآن کریم و خواندن زیارت ویژه این روز گذراندند، و برای شرکت در عزای اهل بیت عصمت و طهارت، در چارچوب موکب های عزاداری به سینه زنی در محوطۀ بین الحرمین پرداختند.

یکی از زائران به شبکه العالم گفت: امام حسین علیه السلام برای تثبیت و بر پا داشتن نماز و قرآن و اصول دین قیام کردند، بنابراین مراسم اربعین نیز باید با این اصول همراه شود تا پیام اصولی این جمع میلیونی به سراسر جهان برسد.

زائران، مراسم اربعین حسینی را به مثابۀ فریادی بلند بر سر مستکبران و ظالمان دانستند و همزمان با برگزاری مراسم، از آموزه های قیام اباعبدالله (ع) و خاندان نبوت، بهره ها گرفتند.