۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳

کشتی ایران در باکو بدون فیالیست ماند

۵ نماینده کشورمان به دیدار رده‌بندی رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جایزه بزرگ جام حیدر علی‌یف آذربایجان راه یافتند.
کد خبر : ۳۳۴۹۱۲
صراط:  ۵ نماینده کشورمان به دیدار رده‌بندی رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جایزه بزرگ جام حیدر علی‌یف آذربایجان راه یافتند.

به گزارش فدراسیون کشتی، رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جایزه بزرگ جام حیدر علی‌یف آذربایجان از صبح امروز (پنجشنبه) در شهر باکو در حال برگزاری است که در پایان مسابقات مقدماتی پنج نماینده ایران به دیدار رده بندی راه یافتند.

تیم ایران با 7 کشتی‌گیر در این رقابت‌ها حضور یافته است که رضا اطری، مجتبی گلیج، امیر محمدی، میثم نصیری و یداله محبی به دیدار رده بندی راه یافتند.

* نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری در کشتی نخست رستم آمپار از روسیه را با نتیجه 8 بر 8 شکست داد، وی در دور دوم  هم مقابل آنتونی راموس از آمریکا با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، اما در این مرحله مقابل نریمان اسرافیلوف، دارنده مدال برنز جهان از روسیه با نتیجه 12 بر 2 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. حریف اطری در این دیدار یوکی تاکاهاشی از ژاپن است.

ایمان صادقی در وزن 61 کیلوگرم مقابل علی رحیم‌زاده از آذربایجان 10 بر صفر شکست خورد و با توجه به شکست این حریف در دور بعد از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 65 کیلوگرم میثم نصیری مقابل ماگومد مسلم‌اُف از آذربایجان با نتیجه 5 بر 2 به پیروزی رسید، وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 5 مغلوب ماگومد قربان علی‌یف، دارنده مدال برنز جهان از روسیه شد، اما با حضور این کشتی‌گیر در فینال، نصیری به دیدار رده‌بندی رفت تا برای کسب مدال برنز به مصاف میرژان آشیروف از قزاقستان برود.

جمال عبادی در وزن 70 کیلوگرم مقابل دیمیتری باسیلاشویلی از آذربایجان با نتیجه 7 بر 2 به پیروزی رسید، وی در دور دوم مقابل ماگومدمراد گاجیف، قهرمان اروپا از لهستان با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد که با شکست این حریفی روسی الاصل مقابل کاسیموف روس، عبادی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 86 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور نخست با نتیجه 13 بر 2 بیلی والدز از دومینیکن را مغلوب کرد، وی در دور بعد مقابل پول ادینسون از پرو با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید، اما در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 7 بر 6 مغلوب آنزور اوریشف، قهرمان اروپا از روسیه شد تا عصر امروز برای کسب مدال برنز به روی تشک برود.

امیر محمدی در وزن 97 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر مقابل میشل مانیا از رومانی به پیروزی رسید، اما در مرحله نیمه نهایی مقابل مصاف عبدالسلام گادیسوف قهرمان جهان از روسیه با نتیجه 6 بر صفر شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. حریف محمدی در این دیدار بک دولت آلمنتای از قزاقستان است.

در وزن 125 کیلوگرم یداله محبی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل گنو پتریاشویلی، دارنده مدال برنز المپیک و جهان از گرجستان با نتیجه 7 بر 4 شکست خورد، اما با توجه به حضور این حریف گرجی در دیدار فینال، محبی به رده‌بندی راه یافت. وی در این دیدار به مصاف کمال عبدالمطلب از مصر می‌رود.

* اسامی فینالیست‌های این رقابت‌ها به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: نریمان اسرافیلوف (روسیه) – گئورگی ادیشراشویلی (آذربایجان)
61 کیلوگرم: بونه رودریگوئز (کوبا) – احمد نبی گوارزاتیلوف (آذربایجان)
65 کیلوگرم: ماگومد قربان علی‌یف (روسیه) – توبیر والدز (کوبا)
70 کیلوگرم: گتینوماگومد گادژیف (آذربایجان) – اسرائیل کاسیموف (روسیه)
74 کیلوگرم: آوتاندیل کنتچادزه (گرجستان) – جبرئیل حسن اف (آذربایجان)
86 کیلوگرم: آنزور ارویشف (روسیه) – شامیل کودیاماگومدوف (روسیه)
97 کیلوگرم: عبدالسلام گادیسوف (روسیه) – رانیرز سالاس پرز (کوبا)
125 کیلوگرم: گنو پتریاشویلی (گرجستان) – آلن زاسایف (اوکراین)

رقابت‌های رده‌بندی و فینال این مسابقات عصر امروز برگزار می‌شود، مسابقات کشتی زنان فردا و رقابت‌های کشتی فرنگی نیز روز شنبه برگزار می‌شود.