۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
محسن رهامی:

۷۰منتخب لیست‌امید به‌اصولگرایان پیوستند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ۷۰منتخب لیست امید به محض آن که از گیت مجلس عبور کردند و روی صندلی پارلمان نشستند به اصولگرایان پیوستند و یادشان رفت که تعهداتی داشتند، قسم نامه و صورتجلسه امضا کرده بودند.
کد خبر : ۳۳۵۳۱۵
۷۰منتخب لیست‌امید به‌اصولگرایان پیوستند
صراط: فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ۷۰منتخب لیست امید به محض آن که از گیت مجلس عبور کردند و روی صندلی پارلمان نشستند به اصولگرایان پیوستند و یادشان رفت که تعهداتی داشتند، قسم نامه و صورتجلسه امضا کرده بودند.

حجت‌الاسلام محسن‌رهامی، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب به روزنامه آرمان گفت: ۷۰منتخب لیست امید به محض آن که از گیت مجلس عبور کردند و روی صندلی پارلمان نشستند به اصولگرایان پیوستند و یادشان رفت که تعهداتی داشتند، قسم نامه و صورتجلسه امضا کرده بودند.

وی این مساله را متاثر از عدم دخالت احزاب در بستن لیست امید می‌داند. تبعات این رفتار در نگاه رهامی پنهان نیست و هشدار می‌دهد: اگر اعضای فراکسیون امید پاسخ انتظارات مردم را ندهند سرمایه بزرگی از جریان اصلاحات هرز می‌رود و حتی شاید مردم نسبت به عملکرد اصلاحات اعتمادشان را از دست بدهند.

رهامی در پاسخ به این که کمک می‌کنید تا فراکسیون امید تشکیلاتی‌تر عمل کند؟ گفت: تلاش‌مان آن است که کمک کنیم اما اعضای فراکسیون امید خود را بی نیاز از عقبه تشکیلاتی خودشان می‌دانند. در واقع اینکه نیروهای باتجربه سیاسی حمایتشان کنند یا خیلی مشغولند یا خود را بی‌نیاز از چنین حمایتی می‌دانند.

وی افزود: آنها بی‌تجربه هستند. من برای بستن لیست خیلی تلاش کردم و به استان‌ها سفر کردم اما بعد از انتخابات و آغاز کار مجلس دهم کسی از فراکسیون امید نیامد بگوید شما که دوره اول و دوم در اوج بحران کشور نماینده مجلس بودی و تجربه چند دوره معاون وزیری داری، راهکارت برای حل مشکل بیکاری یا کم‌آبی یا... چیست.

وی با بیان این که در واقع اعتبار اصلاحات هزینه لیست امید شد، اظهار داشت: معتقدم یکی دلایلش آن بود که احزاب در بستن لیست حضور و نقش کمی داشتند. البته تا زمانی که ما احزاب قوی و میدان‌داری در کشور نداشته باشیم همچنان در روی همین پاشنه می‌چرخد. در فقدان احزاب قوی از یک جمع متشتت بی‌برنامه و بدون راهکار خیلی نمی‌توان انتظار معجزه داشت چون برخی از آنها یک هفته مانده به بستن لیست پیدا، انتخاب و گزینش شدند و در فهرست امید قرار گرفتند.
نظرات بینندگان
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵
۱۱
۲
عمه ی من هم به عنوان یکی از اعضای لیست امید که به اصولگرایان پیوست، در تأیید صلاحیت سه وزیر نقش داشت. سه وزیری که در مجلس قبلی رد صلاحیت شدن و الآن تأیید. حالا نماینده ها اسمشون اصولگرا باشه یا اصلاح طلب یا هر چیز دیگه، این مجلس مشخصاً با مجلس اصولگرای قبلی متفاوته.
خسرو گار س چی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵
۱
۱
با سلام و احترام

جناب آقای رهامی کارشناس محترم اصلاح طلب بسیار حایز اهمیت و قابل تامل است .

1- فرمودید : نفر 70منتخب لیست امید به محض آن که از گیت مجلس عبور کردند و روی صندلی پارلمان نشستند به اصولگرایان پیوستند......

2- فرمودید : آنها بی‌تجربه هستند. .....


نتیجه : با کسب اجازه .....و مطالب مطروحه در بند های ( 2 ) و ( 1 )

الف ) از جهتی قاعده بازی در سیاست چه به صورت غلط و اشتباه و چه به صورت درست و صحیح ، اینگونه است .

ب ) آن ها بی تجربه نیستند .......یاد گرفتند که می توانند اینگونه عمل کنند ....

نکته :

1- از جهتی محافظه کاری به نوعی جزو فرهنگ ما ایرانیان می باشد و در این زمینه مستندات تاریخی وجود دارد .....مثل اینکه : نزدیکترین افراد به شما می گویند به فلان فرد رای می دهند اما فردا به فرد دیگری رای می دهند .....شما می توانید اسم آن را هر چه می خواهید بگذارید .....در نتیجه تایری ندارد اینگونه عمل می کنند .

2- افرادی که به هر دلیلی تغییر مسر می دهند ، پایبند به هیچ مسیری نیستند ......غیر از راه اشتباه که مستثنی می باشد ...و گرنه در سیاست کاری که آنها کردند تعجب آور نیست ....مثل رای داده به آقای لاریجانی هنگان انتخابات رییس مجلسی که بیش از تعداد اصلاح طلبان داخل مجلس بودند که مستقلین گفتند ما رای دادیم ....بعد ها مستقلین مجلس ، تعریف خاصی از مستقل بودن ارایه ندادند ......

3- گفته می شود اصلاح طلبان در انتخابات 1396 گزینه ما آقای روحانی است .....یا گفته می شود اصولگرایان به آقای روحانی می پیوندند .....نه اینکه نشود اما نوع اصلاح طلبی و اصولگرایی آقای روحانی با اصلاح طلبان و اصولگرایان فعلی تفاوت آشکاری دارد .....اصلاح طلب واقعی و اصولگرای واقعی موجود در کشورمان حرف و سخن دیگری دارند .....یعنی تنها یک اختلاف سلیقه ساده نمی شود به آن لقب داد .

با تشکر - گار س چی
مهمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۵
۱
۱
تا اونجایی که ما یادمونه مدام گفتن از اعضای لیست امید هیچ تعهدی گرفته نشده حالا قسم نامه از کجا اومد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۰۸ آذر ۱۳۹۵
۲
۰
اقایان به جای اینکه به فکر مردم باشند به فکر وزن کشی سیاسی و جذب نیرو برای خودشون هستند.
واقعا ساده انگاری است ادم به اینها رای بده.