۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵

احتمال طوفان و تندباد شدید در اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بادهای تند شدید با سرعت ۵۰ تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت از اواخر روز چهارشنبه تا جمعه استان اردبیل را فرا می‌گیرد.
کد خبر : ۳۳۵۷۰۵
صراط: مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بادهای تند شدید با سرعت ۵۰ تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت از اواخر روز چهارشنبه تا جمعه استان اردبیل را فرا می‌گیرد.

به گزارش تسنیم از اردبیل٬ علی دولتی‌مهر صبح امروز در جلسه بررسی هواشناسی استان اردبیل اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی دمای هوای استان اردبیل در روزهای آینده کاهش می‌یابد و به علاوه سامانه بارشی طی روزهای آینده وارد منطقه شده و شاهد بارش باران و برف در برخی مناطق استان اردبیل خواهیم بود.

وی افزود: با پیش‌بینی‌ سازمان هواشناسی استان اردبیل، سامانه بارشی از اواخر روز چهارشنبه 10 آذر ماه با افزایش ابر در آسمان  برخی مناطق این استان ظاهر شده و این وضعیت تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و در روزهای پایانی هفته اکثر مناطق این استان تمام ابری خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بادهای تند شدید با سرعت 50 تا 72 کیلومتر بر ساعت از اواخر روز چهارشنبه تا جمعه ادامه می‌یابد که از روز پنجشنبه بارش باران به صورت متناوب تا روز جمعه ادامه دارد و امیدواریم عموم مردم و به ویژه رعایت رانندگان نکات ایمنی را مبنای کار خود قرار دهند.

دولتی‌مهر بیان کرد: حجم بارش باران در مناطق مرکزی 2 تا 4 میلی‌متر و در مناط جنوبی این استان بین 4 تا 8 میلی‌متر خواهد بود ولی در شمال استان اردبیل این میزان کمتر پیش‌بینی شده است و با پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی سامانه بارشی از روز شنبه به تدریج  از آسمان استان اردبیل خارج خواهد شد.

وی اظهار کرد: سامانه بارشی در بیشتر مناطق استان اردبیل به صورت باران و در برخی مناطق به صورت رگبار موقتی و در مناطق کوهستانی و مناطق جنوبی به ویژه شهرستان خلخال به تدریج با بارش برف همراه خواهد بود.