۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸

حکیمی‌پور: عذرخواهی نمی‌کنم

حکیمی‌پور در خصوص جلسه دوهفته قبل اعضای شورای شهر و تعهد وی برای جبران مشکلات پیش آمده برای برخی اعضای شورای شهر، تاکید کرد که تعهدی در این جلسه نداده و عذرخواهی نمی‌کند.
کد خبر : ۳۳۵۷۱۱
صراط: حکیمی‌پور در خصوص جلسه دوهفته قبل اعضای شورای شهر و تعهد وی برای جبران مشکلات پیش آمده برای برخی اعضای شورای شهر، تاکید کرد که تعهدی در این جلسه نداده و عذرخواهی نمی‌کند.

به گزارش تسنیم، صبح امروز در سیصدو هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران محسن پیرهادی با مخاطب قرار دادن حکیمی‌پور گفت که درصورت عدم عذرخواهی از اعضای شورای شهر تهران، از او شکایت خواهد کرد.
 
حکیمی‌پور هم در این خصوص و در پاسخ به مطالب محسن پیرهادی گفت: پیرهادی در جلسه یکشنبه نبود و بهتر بود به فیلم جلسه مراجعه می‌کرد.
 
وی تاکید کرد که در این جلسه هیچ تصمیم و جمع بندی که عضوی را ملزم به انجام کاری و عذرخواهی کند نبود و تنها قرار شد موضوعات از فضای عمومی جمع شود و من تعهدی ندادم.
 
حکیمی‌پور در ادامه گفت: اگر قرار باشد عذرخواهی صورت گیرد، عذرخواهی کل شورا از مردم به دلیل قصور انجام شده در نظارت است و بهتر است جلسه روز یکشنبه برای تنویر افکار عمومی منتشر شود تا معلوم شود چه کسی راست می‌گوید و چه کسی حرف کذب می‌گوید.
 
وی با بیان اینکه من نگفته‌ام که فرد منتشر کننده پست است گفت: من چنین نسبتی ندادم و در دهان من حرف نگذارید من تنها اعلام کردم که این کار خوبی نیست و بهتر است مراقب اظهارات باشیم.
 
در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به اظهارات حکیمی پور گفت: تا آنجایی که به خاطر دارم جنابعالی تقبل کرده‌اید از عهده کاری که انجام داده‌اید به در می‌آیید هر چند که بحث عذرخواهی نبود اما وقتی دوستانتان نیز گفتند که شما کار بدی کردید اعلام داشتید که آن را درست می‌کنید که هنوز آن را درست نکرده‌اید.
 
وی افزود: شورا از چه چیزی باید عذرخواهی کند وقتی کس دیگری کار کرده است.
 
حکیمی پور همچنین صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به جلسه 11آبان ماه شورای شهر که قالیباف شهردار تهران در این جلسه گزارشی در واگذاری املاک شهرداری ارائه کرد گفت: قرار شد این گزارش مکتوب در اختیار اعضای شورای شهر قرار گیرد که طی نامه‌ای مکتوب به رئیس شورای شهر اعلام کردم که شهردار یک ساعت و نیم صحبت کرد و تنها 20 دقیقه به اعضای شورای شهر فرصت طرح سوالات داده شده است و من از این گزارش شهردار قانع نشدم و خواستار مکتوب گزارش هستم.
 
حکیمی‌‍ پور همچنین با اشاره به اینکه که از ریاست شورا، خواستار ارائه فیلم جلسه و پاورپوینت گزارش شهردار نیز شده است گفت که چمران رئیس شورای شهر، 23 آبان ماه در نامه‌ای نوشته است گزارش شهردار کتبا ارائه نشده است. حکیمی‌پور طرح سوال کرد که چگونه ما باید صحت و سقم گزارشات شهردار را بررسی کنیم؟
 
وی افزود در تاریخ 25 آبان ماه هم با شهردار مکاتبه کرده و از او خواستم پاورپوینت گزارش را به ما بدهند گه خطاب به امانی معاون شهردار نوشته شده که طبق ضوابط عمل شود.
 
حکیمی‌پور در ادامه تاکید کرد که تا کنون گزارشی از شهردار به ما ارائه نشده و سوال این است که ما چگونه باید نسبت به بررسی گزارش اقدام کنیم؟
 
براساس سخنان حکیمی‌پور، چمران در پاسخ به درخواست وی در خصوص در اختیار قرار دادن فیلم جلسه اعلام کرده است که این فیلم دارای صحنه‌های بدی است و انتشار آن به صلاح نیست. حکیمی‌پور در ادامه سخنانش پرسید: این کمترین حق یک عضو شوراست که اسناد در اختیار آن قرار گیرد، هر چند که در جلسه‌ای که شهردار گزارش داد، صحنه نامناسبی پیش نیامد که نخواهیم این فیلم منتشر شود.
 
چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در پاسخ به تذکر حکیمی‌پور تاکید کرد که فیلم جلسه گزارش در اختیار شما قرار داده می‌شود.