۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳

انهدام تانکرهای نفتی داعش در دیرالزور +نقشه

نیروهای اطلاعات ارتش سوریه در عملیاتی ویژه توانسته‌اند تحرکات تروریست‎ها را در حومه شرقی استان دیرالزور و منطقه نفتی اللابد در شرق دیرالزور رصد کنند.
کد خبر : ۳۳۵۷۳۱
صراط: نیروهای اطلاعات ارتش سوریه در عملیاتی ویژه توانسته‌اند تحرکات تروریست‎ها را در حومه شرقی استان دیرالزور و منطقه نفتی اللابد در شرق دیرالزور رصد کنند.

به گزارش فارس، نیروهای سوری در ادامه، اطلاعات و موقعیت جغرافیایی ده‌ها تانکر و نفتکش عناصر تروریستی را که درحال پر کردن مخازن بودند، در اختیار نیروهای هوایی این کشور گذاشتند.

جنگنده های ارتش سوریه نیز با دریافت این اطلاعات به سمت منطقه حرکت کردند و در چندین مرحله نفتکش های گروه تروریستی داعش را هدف قرار دادند.

در این عملیات منحصر به فرد دهها تانکر حامل نفت توسط جنگنده های سوری هدف قرار گرفته شدند.

در این عملیات همچنین تعداد دیگری نفتکش که در محل انتقال نفت در حال پر کردن مخازن بودند توسط جنگنده های ارتش منهدم شدند.

انهدام تانکرهای نفتی داعش در دیرالزور +نقشه

به گزارش فارس، شدت انفجار در این منطقه باعث شد، انفجار مهیب دیگری روی دهد که در نتیجه آن حداقل 40 تروریست داعشی کشته و دهها تن دیگز زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش درصدد بود این تانکرهای حامل نفت را از جنوب به شمال سوریه ارسال و در بازار ترکیه به فروش برساند.

درحالی که نقشه میدانی سوریه، ارتباط عناصر تروریستی داعش را با مرزهای ترکیه قطع شده نشان می دهد، اما خبرها حاکی  از آن است که با همکاری تروریست های به اصطلاح میانه رو داعشی‎ها می توانند به ترکیه نفت بفروشند.

 تروریست های داعش در چند سال گذشته با اشغال مناطق نفتی استان دیرالزور سوریه و نینوی عراق نفت زیادی را با قیمت بسیار پایین به کشور ترکیه فروخته اند.

با توجه به پیشروی نیروهای عراقی در استان نینوی و قطع ارتباط تروریست ها با مرزهای سوریه و هدف قرار دادن نفت‎کش‎های آنها توسط جنگنده های روسی و سوری، امکان ارسال نفت برای تروریست ها بسیار مشکل شده است.

در استان السویداء نیز نیروهای سوری با کمک شهروندان موفق شدند در یک عملیات ویژه، گروهی از تروریست های داعش را که درصدد بودند از استان درعا به سمت استان دیرالزور و الرقه منتقل شوند، دستگیر کنند.