۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸

مسکو: سازمان ملل به جای حرف زدن عمل کند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هیچ گونه کمک بشردوستانه‌ای از سوی سازمان ملل به مناطق آزاد شده توسط ارتش سوریه در شرق حلب نرسیده است.
کد خبر : ۳۳۶۰۶۵
صراط: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هیچ گونه کمک بشردوستانه‌ای از سوی سازمان ملل به مناطق آزاد شده توسط ارتش سوریه در شرق حلب نرسیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ایگور کناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: یان ایگلاند، رئیس کارگروه سازمان ملل درباره سوریه در طول ماه گذشته بر رساندن کمک‌های بشردوستانه به شرق حلب پافشاری می‌کرد اما همین که ارتش سوریه کنترل ۴۰ درصد شرق حلب را در دست گرفت پیشنهادات سازمان ملل برای کمک به ساکنان شرق حلب متوقف شد.

وی گفت: متأسفانه هیچ کمکی از سوی سازمان ملل به مناطق آزاد شده در شرق حلب نرسیده است. ما نمی‌دانیم یان ایگلاند درباره چه چیزی حرف می‌زند و منظورش از گفتن اینکه ۲۷ تا ۳۰ هزار تن از ساکنان شهر کمک انسانی دریافت کرده‌اند، چیست. ما امیدواریم ایگلاند به عنوان مشاور فرستاده سازمان ملل به سوریه به جای گفتن چنین اظهاراتی اقدامات واقعی برای کمک به ساکنان شرق حلب انجام دهد.

اخیرا ارتش سوریه با پیشروی گسترده در شرق حلب کنترل ۴۰ درصد این مناطق را در دست گرفت. در پی پیشروی ارتش سوریه ۳۱۹۳ غیرنظامی از جمله ۱۵۸۷ کودک توانستند از شرق حلب خارج شوند.