۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

توصیه‌های اوباما به ترامپ درباره امنیت سایبری

کمیسیون ریاست جمهوری در امور امنیت سایبری به دولت آمریکا و بخش خصوصی این کشور توصیه کرد که آنها باید برای ارتقای امنیت شبکه‌های دیجیتال با یکدیگر همکاری کنند.
کد خبر : ۳۳۶۱۶۲
صراط: کمیسیون ریاست جمهوری در امور امنیت سایبری به دولت آمریکا و بخش خصوصی این کشور توصیه کرد که آنها باید برای ارتقای امنیت شبکه‌های دیجیتال با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این کمیسیون اوایل امسال از سوی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا تشکیل شد. این نهاد در گزارشی توصیه کرد که رئیس‌جمهوری و کنگره سرعت به‌روز رسانی فناوری بخش فدرال را افزایش دهند و رئیس‌جمهوری آمریکا هم یک نماینده برای تلاش‌های امنیت سایبری در خارج منصوب کند.  

در این گزارش ۱۰۰ صفحه‌ای آمده است: پیشرفت‌ها در حوزه فناوری بر امنیت پیشی گرفته است و این رویه ادامه خواهد یافت مگر اینکه ما رویکردمان را تغییر دهیم و استراتژی‌های امنیت سایبری اجرا کنیم.

اوباما در بیانیه‌ای پس از دیدار با رئیس این کمیسیون گفت، دولت او قویا از توصیه‌های "عملگرایانه و متفکرانه" این کمیسیون حمایت می‌کند. او از این کمیسیون خواست تا در اولین فرصت گفت‌وگویی با تیم انتقالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا داشته باشد.

این سند ۱۰۰ صفحه‌ای ضعف‌های آمریکا در زمینه امنیت سایبری را پررنگ می‌کند و از بخش خصوصی می‌خواهد به تسریع بهبود امنیت دیجیتالی کمک کند. اوباما گفت توصیه‌های این گروه باید در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری ترامپ دنبال شود.

او تاکید کرد: اکنون وقت آن است که دولت بعدی این مسئولیت را به عهده گیرد و اطمینان حاصل کند که فضای سایبری می‌تواند محرک رشد و رفاه، اختراعات تازه و تغییرات در آمریکا و باقی جهان باشد.

با این حال این گزارش فقط جنبه مشاوره دارد و ترامپ می‌تواند آن را نادیده بگیرد. کمیسیون ملی "بهبود امنیت سایبری" در مجموع ۱۶ توصیه دارد که یکی از آنها تهیه نوعی برچسب برای وسایل دیجیتالی است که حاوی اطلاعاتی در مورد امنیت این وسایل خواهد بود.

پیشتر در سال جاری معلوم شد که هزاران دوربین وب‌ (webcam) با طراحی ضعیف امنیتی توسط مجرمان از راه دور "ربوده" شد تا از آنها به عنوان یک باتنت استفاده شود. باتنت تکنیکی برای کنترل ترافیک اینترنتی به یک نقطه خاص جهت از کار انداختن یک سیستم است.

این گزارش در خلال نگرانی‌ها در مورد نفوذ سایر کشورها در دولت آمریکا به دلیل آسیب‌پذیری سیستم‌ها تهیه شده است.

گزارش تازه می‌گوید که سفیر امنیت سایبری باید وظیفه دشوار ایجاد مقرراتی جهانی در مورد استانداردهایی که همه کشورها باید در عملیات سایبری به آن پایبند باشند را به عهده گیرد.

تیم انتقال قدرت ترامپ هنوز در مورد این گزارش اظهار نظر نکرده است. دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی طرحی برای امنیت سایبری ارائه کرده بود که شامل تشکیل تیمی برای بازبینی آمادگی آمریکا در این زمینه بود.

این گزارش در خلال نگرانی ها در مورد نفوذ سایر کشورها در دولت آمریکا به دلیل آسیب پذیری سیستم ها تهیه شده است.