۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲

یونان نظامیان فراری را به ترکیه تحویل می دهد

به دنبال مخالفت دادگاه یونان با استرداد 3 نظامی فراری ترک به آنکارا، آتن سرانجام با استرداد نظامیان این کشور به ترکیه موافقت کرد.
کد خبر : ۳۳۶۹۱۸
صراط: به دنبال مخالفت دادگاه یونان با استرداد 3 نظامی فراری ترک به آنکارا، آتن سرانجام با استرداد نظامیان این کشور به ترکیه موافقت کرد.

به گزارش فارس، دادگاهی در یونان که پیشتر طی روز گذشته درخواست آنکارا در خصوص استرداد سه مقام نظامی ترکیه به این کشور را رد کرده بود، سرانجام عصر امروز سه‌شنبه با استرداد نظامیان این کشور موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وکیل این سه نظامی ترک امروز اعلام کرد: دادگاه یونان امروز با درخواست آنکارا در خصوص استرداد 3 نظامی ترکیه‌ای که چندی پیش به دنبال تحولات پس از کودتای نافرجام در ترکیه به یونان پناهنده شده بودند، موافقت کرد.

براساس این گزارش، این 3 نظامی به همراه 5 نظامی ترکیه‌ای دیگر چندی پیش به دنبال تحولات پس از کودتای نافرجام در ترکیه  به دلیل مشارکت در کودتا به یونان پناهنده شده بودند و آنکارا خواستار استرداد آنها به ترکیه شده بود اما دادگاه یونان با رد این درخواست اعلام کرده بود به دلیل تهدیداتی که در خصوص امنیت فردی این افراد در صورت بازگشت به ترکیه وجود دارد، با این درخواست آنکارا مخالف است.

وکیل این نظامیان اعلام کرده است: دادگاه یونان طی حکمی اعلام کرد که این سه نظامی باید برای محاکمه در خصوص 3 مورد از 4 مورد جرمی که از جانب دولت ترکیه علیه آنها مطرح شده به ترکیه استرداد شوند اما اتهام تلاش برای قتل «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه علیه آنها مطرح نیست.

براساس این گزارش، موافقت دادگاه یونان با استرداد 3 نظامی ترکیه به این کشور در حالیست که همین دادگاه روز گذشته با استرداد این نظامیان به آنکارا مخالفت کرده بود.