۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱

موافقت آمریکایی‌ها‌ و صهیونیست‌ها با شکنجه اسرا

نظرسنجی‌های جدید صلیب سرخ بین‌الملل از موافقت اهالی سرزمین‌های اشغالی و آمریکا با شکنجه اسرای جنگی برای کسب اطلاعات حکایت دارند.
کد خبر : ۳۳۶۹۷۵
صراط: نظرسنجی‌های جدید صلیب سرخ بین‌الملل از موافقت اهالی سرزمین‌های اشغالی و آمریکا با شکنجه اسرای جنگی برای کسب اطلاعات حکایت دارند.

به گزارش فارس، روزنامه «دیلی‌میل» گزارش داد که 56 درصد آمریکایی‌ها بر این باورند  شکنجه اسرای جنگی قابل قبول است.

بر اساس این گزارش،در بررسی‌های به عمل آمده از سوی صلیب سرخ بین‌الملل 17 هزار نفر اعلام کرده‌اند که شکنجه نظامیان اسیر دشمن از سوی ارتش خودی برای جمع کردن اطلاعات را می پذیرند.

 در نیجریه و اسرائیل به ترتیب 70 درصد و 50 در صد شرکت کنندگان در برنامه نظر سنجی صلیب سرخ جهانی از جمله موافقان شکنجه اسرای نظامی بودند.

از نکات جالب دیگر این نظرسنجی این بود که تنها 48 درصد مردم جهان مخالف شکنجه نیروهای  اسیر دشمن بودند. این رقم در سال 1999 برابر با 66 درصد بود. این رقم در زمینه موافقان شکنجه نیروهای اسیر شده نیز از 28 درصد به 36 درصد افزایش یافته است.

این گزارش می‌افزاید، تنها در یمن بود که همه شرکت کنندگان در این نظر سنجی به طور کامل مخالف شکنجه کردن اسرای جنگی بودند.

گفتنی است که زندان گوانتانامو از مخوف‌ترین بازداشتگاه‌هایی است که آمریکا در آنجا اسرای جنگی را به بدترین شیوه شکنجه می‌دهد.

بازداشتگاه گوانتانامو  در جنوب شرقی جزیره کوبا که در اختیار ارتش آمریکا قرار دارد. این پایگاه طبق قرارداد بین آمریکا و کوبا، از سال 1903 در اجاره نیروی دریایی آمریکا بوده و اگرچه پس از انقلاب کوبا در دهه 1950، دولت آن کشور خواستار لغو این اجاره نامه شد، اما آمریکا با این درخواست موافقت نکرده و هرساله چک مبلغ اجاره را برای دولت کوبا می‌فرستد و دولت کوبا هم از نقد کردن آن خودداری می‌کند.