۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

دستور اوباما درباره پایتخت داعش

رئیس‌جمهور آمریکا با تأیید درخواست وزیر دفاع این کشور، محدودیت‌ها در خصوص کمک نظامی و تجهیز شرکای آمریکا در عملیات «رقه» در سوریه را لغو کرد.
کد خبر : ۳۳۷۳۴۹
صراط: رئیس‌جمهور آمریکا با تأیید درخواست وزیر دفاع این کشور، محدودیت‌ها در خصوص کمک نظامی و تجهیز شرکای آمریکا در عملیات «رقه» در سوریه را لغو کرد.

به گزارش فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا محدودیت‌های اعمال شده در خصوص تجهیز هم‌پیمانان این کشور در سوریه را به منظور تسهیل عملیات آزادسازی رقه، لغو کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، یک مقام دولتی آمریکا با اعلام این خبر گفت: «وزیر دفاع آمریکا لغو این محدودیت‌ها را خواستار شده بود که امروز با امضای رئیس‌جمهور آمریکا پای این درخواست، از این پس روند تأمین تجهیزات برای نیروهای متحد آمریکا که در حال تدارک عملیات رقه و پیشروی در این شهر هستند، تسهیل می‌شود.»

بر اساس این گزارش، اوباما روز پنج‌شنبه محدودیت‌های حقوقی مطرح شده ذیل قانون کنترل صادرارت تسلیحات را که مانع از تأمین تجهیزات و خدمات نظامی به کشورهایی است که به طور کامل با ائتلاف ضدداعش غرب در سوریه همکاری ندارد، لغو کرد.

پیشتر «الیزابت ترودو» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود که موضع آمریکا در قبال مسلح کردن و تجهیز معارضان سوریه تغییر ناپذیر است حتی اگر نیروهای دولت سوریه حلب را به طور کامل بگیرند.

یک منبع دیپلماتیک در گفت‌وگو با خبرگزاری «ریانووستی» گفته است، ارتش سوریه در حال گرفتن مناطق باقی مانده تحت تصرف گروه‌های مسلح در جنوب حلب است.
برچسب ها: صراط اوباما سوریه