۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

رای دیوان عدالت درباره کنکور دانشگاه آزاد

مدیر کل حقوقی دانشگاه آزاد گفت: رای دیوان عدالت اداری بر برگزاری مستقل آزمون ارشد و دکتری سال ۹۶ دانشگاه آزاد بوده و رای دیوان عدالت اداری لازم‌الاجراست.
کد خبر : ۳۳۷۴۵۷
صراط: مدیر کل حقوقی دانشگاه آزاد گفت: رای دیوان عدالت اداری بر برگزاری مستقل آزمون ارشد و دکتری سال ۹۶ دانشگاه آزاد بوده و رای دیوان عدالت اداری لازم‌الاجراست.

به گزارش فارس، علیرضا مصدق مدیر کل حقوقی دانشگاه آزاد گفت: اخیرا مجلس شورای اسلامی قانون سنجش و پذیرش در دوره تحصیلات تکمیلی را به تصویب رساند و به دلیل عدم درج نام دانشگاه آزاد در متن قانون، شمول قانون مذکور بر دانشگاه که سابقه بیش از سی سال برگزاری آزمون مستقل و موفق در کنار آزمون‌های سراسری سازمان سنجش را در کارنامه خود دارد، محل سوال و تفسیرهای مختلف بود از سوی دیگر در ماده 7 قانون مذکور مقرر شده است که آیین‌نامه اجرایی این قانون به تصویب هیات وزیران برسد.

وی افزود: در حالی که تاکنون آیین نامه یادشده که می‌توانست تا حدودی راهگشا باشد به تصویب هیات وزیران نرسیده است لذا ادغام آزمون تحصیلات تمکمیلی دانشگاه آزاد با سازمان سنجش آموزش کشور مشکلات زیادی را برای داوطلبان تحصیلات تکمیلی که تاکنون امکان انتخاب دو محل براساس نتایج نهایی برای ادامه تحصیل داشتند و دانشگاه ایجاد می‌کرد و لازم بود این تفسیر موسع توسط مرجع ذیصلاح تفسیر قضایی شود.

 رای دیوان عدالت درباره کنکور دانشگاه آزاد

علیرضا مصدق افزود: بنابراین این موضوع در دیوان عدالت اداری مطرح و پس از تشکیل جلسه در شعبه چهارم دیوان عدالت اداری که با حضور نمایندگان حقوقی و کارشناسان وزارت علوم و سازمان سنجش تشکیل شد و نهایتا دیوان عدالت اداری با هدف حفظ حقوق داوطلبان دانشگاه دستور موقت به عدم اجرای مصوبه شورای سنجش و پذیرش در زمینه ادغام آزمون دانشگاه آزاد و سازمان سنجش و انتشار دفترچه دانشگاه آزاد به طور مستقل برای پذیرش سال 1396 صادر کرد که برای همگان لازم الاتباع است.

مصدق اضافه کرد: بر این اساس تمامی داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد می‌بایست با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش این دانشگاه به نشانی azmoon.org نسبت به ثبت نام اقدام کنند. مهلت ثبت نام تا تاریخ27 آذرماه است.
زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد مستقل دانشگاه آزاد در اوایل خرداد سال 1396 و تاریخ برگزاری آزمون مستقل دکتری تخصصی این دانشگاه هشتم بهمن ماه سال 1395 است و به صورت جداگانه از آزمون سازمان سنجش برگزار می‌شود.