۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

عربستان خودِ یمنی‌ها را در جنگ سپر کرد

در حالی که تلفات نظامیان سعودی در نجران روز به روز افزایش پیدا می‌کند، عربستان یمنی‌های جنوبی را برای دفاع از مرزهای خود به نجران اعزام می‌کند.
کد خبر : ۳۳۷۴۶۷
صراط: در حالی که تلفات نظامیان سعودی در نجران روز به روز افزایش پیدا می‌کند، عربستان یمنی‌های جنوبی را برای دفاع از مرزهای خود به نجران اعزام می‌کند.

به گزارش فارس، بعد از افزایش تلفات نظامیان سعودی در مرزهای این کشور با یمن، ائتلاف عربی-سعودی شماری از یمنی‌های جنوبی را برای مقابله با ارتش یمن به نجران اعزام می‌کند.

شبکه خبری «المسیره»، گزارش داد این اقدام بدترین شکل سرباز گیری و با هدف ایجاد جنگ داخلی در یمن است.

در حالی که پیشتر نیروهای گارد ملی عربستان از مرزهای این کشور عقب نشینی کرده بودند، ریاض حالا یمنی‌های جنوبی را برای دفاع از خاک خود در نجران به جان نیروهای ارتش یمن انداخته است.

بر اساس این خبر این افراد با وضعیت بد در کشتی‌های سعودی به مرزهای عربستان منتقل می‌شود و وعده‌های مالی فراوانی برای بهبود وضعیت زندگی به آنها داده شده است.

المسیره گزارش داد شماری از عناصر داعش و القاعده نیز در میان این نیروها حضور دارند که برخی رهبری گروهی از این مزدوران را به دست گرفته‌اند.

پروژه انتقال یمنی‌های جنوبی در کنار عناصر القاعده برای دفاع از خاک عربستان در حالی صورت می‌گیرد که امارات نیز در اقدامی موازی در تلاش برای تجزیه این منطقه از یمن است.

پیشتر نیز گزارش‌هایی منتشر شده بود که بر اساس آن عربستان ضمن اعلام پایان مأموریت نیروهای گارد ملی این کشور در نجران، ریاض به دنبال اعزام تروریست‌های سوریه به این منطقه است.
برچسب ها: صراط عربستان یمن