۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

آخرین آمار قربانیان انفجارهای استانبول

در پی وقوع دو انفجار در شهر استانبول ترکیه، آمارهای متناقضی درباره شمار تلفات این حادثه منتشر شده است.
کد خبر : ۳۳۷۶۱۶
صراط: در پی وقوع دو انفجار در شهر استانبول ترکیه، آمارهای متناقضی درباره شمار تلفات این حادثه منتشر شده است.

به گزارش فارس، وزیر کشور ترکیه، بامداد یکشنبه اعلام کرد شمار تلفات دو انفجار در استانبول به 29 کشته و 166 زخمی افزایش یافته است.

اعلام این آمار پس از انتشار نتایج گوناگون و بسیار متناقض درباره شمار تلفات این دو انفجار صورت گرفت.   

ابتدا منابع خبری از زخمی شدن دست‌کم 20 نفر در این انفجارها خبر دادند. اما برخی منابع رسانه‌ای سپس از قول منابع امنیتی مدعی شدند دست‌کم 13 نفر کشته شده‌اند.

با وجود این، وزیر کشور ترکیه ساعاتی بعد گفت که دست‌کم 40 نفر که اکثر آنها نیروهای پلیس هستند در این دو انفجار زخمی شده‌اند. وی با بیان اینکه درباره شمار نفرات کشته شده اطلاعاتی در دست نیست ابراز امیدواری کرد که هیچکس در این حادثه کشته نشده باشد.

ساعاتی بعد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه بدون ارائه آمار مشخص اعلام کرد که این انفجارها به جان باختن چندین نفر منجر شده است.

سپس یک مقام ترکیه‌ای در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت دست‌کم 15 نفر در این حادثه‌ها کشته شده و 69 نفر زخمی شده‌اند.

در نهایت وزیر کشور ترکیه این آمار را به 29 کشته و 166 زخمی افزایش داد. از میان کشته‌شدگان، 27 نفر را نیروهای پلیس تشکیل می‌دهند.

وزارت کشور ترکیه در تشریح جزئیات بیشتر این انفجارها اعلام کرد دو انفجار جداگانه در استانبول به وقوع پیوسته است.  

یکی از این دو انفجار در محوطه بیرونی باشگاه بشیکتاش و دیگری در نزدیکی پارک «مچکا»، واقع در منطقه «شیشیلی» استانبول به وقوع پیوست.

 وزارت کشور ترکیه می‌گوید انفجار صورت گرفته در نزدیکی پارک مچکا را عامل انتحاری انجام داده است.  

انفجار دیگر در مجاورت ورزشگاه «وودافون آرنا» متعلق به تیم فوتبال «بشیکتاش» ترکیه که در نزدیکی میدان تقسیم واقع شده، رخ داد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.