۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱

عبور مهمانان هتل احمدی‌نژاد از اشعه ايکس

تمهيدات امنيتي در هتل محل اقامت هياتهاي خارجي از جمله هتل 'واريك' محل اقامت رييس جمهوري و هيات همراه بسيار بالاست. تمام ميهمانان هتل و وسايل آنان براي ورود به هتل بايد از دستگاه اشعه ايكس عبور كنند.
کد خبر : ۳۳۷۷۴

به گزارش صراط نیوز به نقل از ایرنا: سفر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري اسلامي ايران كه براي شركت در شصت و ششمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك به سر مي برد، با حاشيه هايي همراه بود.

*پس از آنكه برنامه سفر شامگاه دوشنبه و در بدو ورود به فرودگاه جي.اف.كندي ميان خبرنگاران توزيع شد، مهمترين ويژگي آن كه نظرها را به خود جلب كرد، فشرده بودن برنامه كاري رئيس جمهوري بود. شمار بالاي مذاكرات، ديدارها، مصاحبه ها و سخنراني هاي احمدي نژاد حكايت از جايگاه جمهوري اسلامي ايران و اهميت حضور مسئولان ايراني در همايش هاي بين المللي دارد.

* رسانه هاي ارتباط جمعي آمريكا به وِيژه شبكه هاي تلويزيوني بخش قابل توجهي از بولتن هاي خبري خود را به ورود رييس جمهوري اسلامي ايران به نيويورك اختصاص داده و هر كدام از منظر سياستهاي خبري خود اين رويداد را گزارش مي كنند.

تلاش بسياري از رسانه هاي غربي براي انجام مصاحبه اختصاصي با رييس جمهوري اسلامي ايران به دليل فشرده بودن برنامه ها بي نتيجه ماند.

* در محل مذاكرات دوجانبه هيئت ايراني در سازمان ملل، پوستري كه در آن چيدمان صندلي هاي هيات هاي شركت كننده به نمايش گذاشته شده است توجه برخي از حاضران را به خود جلب كرد. در اين پوستر نام كشور ايران به زبان انگليسي با قلم كوچكتر نسبت به ديگر اسامي چاپ شده بود كه علت آن ذكر عبارت 'جمهوري اسلامي' بود. اين موضوع باعث شده بود تا برخي ابتدا فكر كنند كه نام كشور ايران از قلم افتاده است. برخي نيز از بابت استفاده از قلم کوچكتر براي چاپ واژه ايران سوال داشتند.

* تمهيدات امنيتي در هتل محل اقامت هياتهاي خارجي از جمله هتل 'واريك' محل اقامت رييس جمهوري و هيات همراه بسيار بالاست. تمام ميهمانان هتل و وسايل آنان براي ورود به هتل بايد از دستگاه اشعه ايكس عبور كنند. استقرار خودروهاي وِيژه رسانه هاي تصويري براي ارسال زنده مصاحبه هاي اختصاصي با رييس جمهوري در مقابل هتل واريك نيز توجه عابران را به خود جلب كرده است.

* بارش باران باعث كاهش سرعت تردد خودروها در اين كلان شهر شده و رفت و آمد كاروان خودروهاي هياتهاي خارجي همراه با مسدود شدن خيابانهاي منتهي به ساختمان سازمان ملل بر ترافيك سنگين نيوريوك افزوده است. با اين وجود، خونسردي عابران و رانندگان نيويوركي و برخورد عادي آنها با اين وضعيت جالب توجه است.

* تدابير امنيتي به علت ورود رييس جمهوري آمريكا به نيويورك در اطراف هتل محل اقامت وي تشديد شده به نحوي كه باعث ترافيك سنگين در خيابانهاي منتهي به محل اقامت باراك اوباما شده است.