۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶

علت تاخیر آزادی 2 امریکایی ازنگاه بلومبرگ

من به دادگاه رفتم اما قاضی غایب بود و به من گفته شد اگر قاضی برگردد با من تماس می گیرند. شفیعی گفته است از دو قاضی که امضایشان برای آزادی دو آمریکایی نیاز است، یکی حکم آزادی را امضا کرده و دومی فعلا در سفر است.
کد خبر : ۳۳۸۰۵
به گزارش صراط نیوز به نقل از ایران دیپلماتیک: پایگاه خبری بلومبرگ تاخیر در آزاد شدن دو آمریکایی زندانی در ایران را تلاشی برای ضربه زدن به محمود احمدی نژاد رئیس جمهوی ایران دانست.

این ادعا در حالی است که از همان ابتدا هم دستگاه قضایی ایران زمان مشخصی را برای آزادی دوآمریکایی اعلام نکرده بود و در آخرین اظهار نظر مقامات قضایی اعلام شد دریافت وثیقه نیم میلیون دلاری تحت بررسی است.

بلومبرگ افزود: مسعود شفیعی وکیل دوآمریکایی اعلام کرده است به لیل غیبت قاضی پرونده فعلا امکان تامین وثیقه و فراهم کردن مقدمات آزادی این دو آمریکایی فراهم نشده است.

مسعود شفیعی در گفت و گوی تلفنی به خبرنگار بلومبرگ گفته است: من به دادگاه رفتم اما قاضی غایب بود و به من گفته شد اگر قاضی برگردد با من تماس می گیرند. شفیعی گفته است از دو قاضی که امضایشان برای آزادی دو آمریکایی نیاز است، یکی حکم آزادی را امضا کرده و دومی فعلا در سفر است.

بلومبرگ در ادامه گزارش خود ادعا کرد: زندانی شدن دو آمریکایی در ایران اگرچه بر اختلافات ایران و آمریکا افزود اما همزمان اختلافات درونی قوای مجریه و قضائیه ایران را حکایت می کند.
برچسب ها: آمریکایی آزادی