۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
مدیرعامل اسبق شرکت مخابرات اعلام کرد

توجیه عجیب برای فسخ قرارداد مخابرات

مدیرعامل اسبق شرکت مخابرات با اعلام نکاتی از قرارداد معامله ۷.۸ هزار میلیارد تومانی گفت: فسخ قرارداد بلوک ۵۰ درصدی مخابرات به دلیل عدم پرداخت یک قسط از ۱۶ قسط آن هم درحالی که فقط ۳ قسط باقی مانده امکان پذیر نیست.
کد خبر : ۳۳۸۳۰۵
صراط: مدیرعامل اسبق شرکت مخابرات با اعلام نکاتی از قرارداد معامله ۷.۸ هزار میلیارد تومانی گفت: فسخ قرارداد بلوک ۵۰ درصدی مخابرات به دلیل عدم پرداخت یک قسط از ۱۶ قسط آن هم درحالی که فقط ۳ قسط باقی مانده امکان پذیر نیست.

به گزارش بورس پرس، صابر فیضی مدیرعامل اسبق شرکت مخابرات که در عرضه اولیه 19 مرداد 87 سهام مخابرات و معامله 7.8 هزار میلیارد تومانی بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم آبان 88 مدیرعامل مخابرات بود، درباره موضع دیروز سازمان خصوصی سازی مبنی بر فسخ قرارداد، اظهار داشت: در این مورد چند نکته وجود دارد. اول اینکه توسعه اعتماد مبین تاکنون از 16 قسط 500 میلیاردتومانی ، اقدام به پرداخت 13 قسط کرده و فقط قسط 500 میلیارد تومانی آبان را نداده اما طی نامه ای به سازمان خصوصی سازی درخواست مهلت پرداخت اصل و فرع تا بهمن کرده است.

وی ادامه داد: دوم اینکه معمولا" در نیمه دوم سال های قبل نیز چنین مواردی رخ داده اما طبق قرارداد ، نمی توان با عدم پرداخت یک قسط ، کل معامله را فسخ کرد. کما اینکه در زمان مدیریتم در شرکت مخابرات ، چنین موردی رخ داد و سازمان خصوصی سازی طبق قرار داد، فقط می توانست به اندازه اقساط تاخیری ، اقدام به واگذاری سهام کند نه اینکه کل معامله را به هم بزند.

به گفته وی در آن زمان ، سازمان خصوصی سازی به دلیل تاخیر در پرداخت یکی دو قسط برنامه واگذاری سهام را داشت که با اعلام آمادگی شرکت مخابرات برای چنین اقدامی ، منصرف شد. چرا که در صورت عرضه سهام، کسی به جز سهامدار عمده، حاضر به خرید نمی شد و امکان خرید با قیمت های مناسب وجود داشت.

فیضی که 25 سال در شرکت مخابرات حضور داشت و از اردیببهشت 91 از مدیرعاملی این شرکت مشمول اصل 44 خداحافظی کرده و تا دو سال پیش در توسعه اعتماد مبین بود، توضیح داد: طبق قرار داد، سازمان خصوصی سازی می تواند در صورتی که 4 قسط پرداخت نشود اقدام به واگذاری سهام آن هم به میزان ارزش اقساط معوق کند.

وی ادامه داد: بنابراین در حالی 3 قسط از کل اقساط مانده که عملا" امکان عرضه سهام نیز وجود ندارد. از سوی دیگر به فرض برنامه سازمان خصوصی سازی برای واگذاری سهام ، طبق قرار داد، اولا" باید موضوع در هیات داوری مطرح شود .سپس با طی تشریفاتی، مراحل واگذاری سهام آن هم به اندازه میزان اقساط پرداخت نشده ، اقدام شود.

فیضی افزود: با این اوصاف به نظر می رسد برنامه سازمان خصوصی سازی مبنی بر اعلام فسخ قرار داد معامله ، اطلاعیه بوده و نه اقدام و با هدف وارد فشار سیاسی برای اخذ قسط معوق اعلام شده اما با توجه به آمادگی سهامدار عمده مبنی بر پرداخت قسط معوق در بهمن، بر طرف خواهد شد.
برچسب ها: صراط بورس مخابرات