۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

جاسوسی بحرین از موبایل ها به کمک اسراییل

سازمان «بحرین واچ» و شرکت اینترسپت فاش کردند که مسئولان بحرین از یک دستگاه تکنولوژیک اسرائیلی برای جاسوسی و تخلیه اطلاعات گوشی‌های همراه فعالان استفاده می‌کنند.
کد خبر : ۳۳۸۳۱۰
صراط: سازمان «بحرین واچ» و شرکت اینترسپت فاش کردند که مسئولان بحرین از یک دستگاه تکنولوژیک اسرائیلی برای جاسوسی و تخلیه اطلاعات گوشی‌های همراه فعالان استفاده می‌کنند.

به گزارش فارس، سازمان بحران واچ و شرکت The Intercept فاش کردند که مسئولان بحرین در ادامه سرکوب مخالفان خود به منظور تخلیه اطلاعات گوشی‌های همراه آنها و استفاده از آن در دادگاه علیه این فعالان، از یک دستگاه تکنولوژیک که ساخت شرکت صهیونیستی «سیلبرتی» است، استفاده می کنند.
 
بر اساس این گزارش، شرکت مذکور دستگاه‌هایی را طراحی کرده است که می تواند از تمامی موانع امنیتی از جمله رمرزهایPIN  و دیگر کُدهای امنیتی عبور کرده و به متن پیام ها و تمامی اطلاعات گوشی های همراه اعم از تصویر و فیلم و غیره دسترسی پیدا کند.
 
شبکه المنار با انتشار این خبر گزارش داد که این قضیه نیز نشان می دهد که چگونه رژیم های سرکوبگر از تکنولوژی «سیلبرتی» علیه مخالفان سیاسی و اهانت به آنها استفاده می کنند همچنانکه در جریان محاکمه «عبد علی السنکیس» فعال بحرینی، دادستانی این کشور متون واتس آپ را که از گوشی وی بدست آورده بود، ارائه کرد که به نظر می رسد با استفاده از دستگاه سیلبرتی آنها را استخراج کرده بود.
 
مقر شرکت سیلبرتی که یک شرکت متخصص در زمینه هک کردن گوشی های همراه است، در سرزمین اشغالی قرار دارد.