۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
تمدن:

چرا همه بسیج شده‌اند آخوندی استیضاح نشود؟

استاندار سابق تهران گفت: برای ما جای سوال دارد که چرا تمام اعضای کابینه دولت به کمک آقای آخوندی آمده‌اند تا وی استیضاح نشود و به عنوان وزیر راه باقی بماند. دلیل این همه وقت‌گذاشتن چیست؟
کد خبر : ۳۳۸۳۱۱
صراط: استاندار سابق تهران گفت: برای ما جای سوال دارد که چرا تمام اعضای کابینه دولت به کمک آقای آخوندی آمده‌اند تا وی استیضاح نشود و به عنوان وزیر راه باقی بماند. دلیل این همه وقت‌گذاشتن چیست؟

مرتضی تمدن استاندار سابق تهران در رابطه با عملکرد آخوندی وزیر راه و شهر سازی و سیاسی‌کاری‌های وی به جای رسیدگی به اوضاع راه و مسکن، به فارس گفت: اولین موضوعی که  در این رابطه مطرح است برخورد دولتمردان و آخوندی با حادثه تأسف‌بار قطار مشهد ـ تهران است، زیرا سخنگوی دولت هم در سخنان خود گفته بود که برخورد دو قطار آن‌قدر موضوع بزرگی نیست که به خاطر آن وزیر استیضاح شود.

تمدن تصریح کرد: این سوال به وجود می‌آید که یک وزیر به چه قیمت حاضر است در سمت خود بماند و برای ما جای سوال دارد که چرا تمام اعضای کابینه دولت به کمک آقای آخوندی آمده‌اند تا وی استیضاح نشود و به عنوان وزیر راه باقی بماند. دلیل این همه وقت گذاشتن چیست؟ یا موضوعی در مورد شخص آخوندی نهفته است یا اینکه در مورد کار وی موضوعی نهفته است که همه به دنبال حفظ او هستند.  

استاندار سابق تهران در رابطه با استیضاح آخوندی گفت: مجلس باید هوشمندانه با این موضوع برخورد کند و سرگرم رایزنی‌ها و لابی‌گری‌ها نشود، زیرا راحت گذشتن از این موضوع معامله کردن با خون مردم است.

وی در ادامه اظهار داشت: بعد از حادثه برخورد قطار تهران ـ مشهد شخص وزیر باید استعفا می‌داد قبل از اینکه بخواهند استیضاحش کنند، اما بعد از این حادثه در این مدت مشاهده می‌شود که دولتمردان مانند نوبخت به شهرهای مختلف سفر می‌کنند و قول ساختن راه‌آهن را می‌دهند و همچنین مسئولان شرکت‌های هواپیمایی همه در طی این یک ماه بعد از اتفاق افتادن این حادثه فعال شدند، این یعنی اینکه در برخورد با مردم صداقت وجود ندارد و نباید در مقابل مردم این‌گونه رفتار غیرصادقانه داشته باشند.

تمدن در رابطه با عملکرد وزارت راه و ترابری در طول عمر دولت یازدهم، اظهار داشت: ما در دولت روحانی بدترین شرایط در بازار مسکن و راه شهرسازی را شاهد بودیم و این دولت بدترین کارنامه عملکرد در حوزه وزارت راه را نسبت به تمام دولت‌های گذشته داشته است زیرا اکثر پروژه‌های در زمینه راه یا متوقف شده یا با قطره‌چکان به آنها بودجه می‌دهند.

استاندار سابق تهران در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مجلس در مقابل این موضوع هوشمندانه و عادلانه برخورد کند و دولت هم فردی مناسب را معرفی کند که وضعیت فعلی را حفظ کند زیرا ما انتظار معجزه از دولت را نداریم.
برچسب ها: صراط تمدن آخوندی