۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
تقدس‌زدایی از دستگاه امام حسین(ع) برای درآمد بیشتر

پروژه غربی "خوش‌صداترین مداح" چه هدفی را دنبال می‌کند؟/ تی وی پلاس بعد از امیرتتلو و دی جی فسنقری دست به دامان مداحان شد/ اقدام مشکوک یک شبکه اینترتی + فیلم

در اقدامی بی سابقه و توهین آمیز، یک شبکه اینترنتی مسابقه ای میان مداحان اهل بیت(ع) به راه انداخته است.
کد خبر : ۳۳۸۳۱۸
گروه اجتماعی صراط - در اقدامی بی سابقه و توهین آمیز، یک شبکه اینترنتی مسابقه ای میان مداحان اهل بیت(ع) به راه انداخته است.

به گزارش صراط، تی وی پلاس در برنامه ای با عنوان نگین، انتخاب "محبوب ترین و خوش صداترین مداح شورخوان ایران" را برای مخاطبان خو به نظرسنجی گذاشته است. بر این اساس، ده مداح کشور به معرض رای مخاطبان گذاشته شده اند.

برگزاری مسابقه ای اینچنینی میان ذاکران اهل بیت (ع)، بدون تردید با تابوشکنی و قبح شکنی های فراوانی همراه خواهد بود. اینکه مخاطبان یک شبکه اینترنتی زرد به مداح محبوب خود رای دهند اولا با ذات و اساس کار مخلصانه و بی ریای مداحان منافات دارد و در ثانی، نوعی تقلید از شیوه های رایج در غرب است که در نهایت به تقدس زدایی از کار مداحی منتج خواهد شد.

نکته قابل تامل دیگر اینجاست که شبکه برگزارکننده  این مسابقه کذایی، پیشتر مسابقه خوش استايل ترين و شيك پوش ترين خواننده روی استیج را برگزار كرده بود که بنيامين بهادری با برنده شدن در این مسابقه، جایزه خود را که یک خودروی بنز بود دریافت کرد.

اینکه هدف اصلی برگزارکنندگان این مسابقه چیست و چه نتایجی خواهد داشت، موضوعی است که چه بسا ورود نهادهای نظارتی ، امنیتی و قضایی کشور را نیز طلب کند.

پروژه غربی
اولا برگزاری چنین مسابقاتی یک شیوه غربی است که اساسا با هدف اصلی مداحی و ذکر اهل بیت(ع) در تناقض است؛ این شیوه مدت هاست در تلویزیون نیز رسوخ کرده و در حوزه های مختلف موسیقی، فیلم و ... پیاده سازی می‌شود. کار به جایی رسیده که مسابقاتی که در شبکه های معاند نظام در لندن طراحی شده اند بدون کوچکترین تغییری در تهران نیز اجرا و با حمایت تلویزیون به یکی از پرمخاطب ترین برنامه ها تبدیل می شوند. با این وجود، ورود این شیوه به دستگاه امام حسین (ع) – اگرچه خارج از حوزه تلویزیون - بی سابقه است و به نظر می رسد برگزارکنندگان قصد دارند ننگ اولین "استیج آیینی" کشور را به نام خود ثبت کنند.

در ثانی، برگزاری این نظرسنجی توسط شبکه اینترنتی که پیشتر با امثال بنیامین و سحر قریشی و موضوعاتی نظیر خواستگاری دختران از محمدرضا گلزار و رپرتاژ برای امیرتتلو یا دی جی فسنقری شناخته شده بود، اوضاع را سیاه تر از قبل خواهد کرد. چرا دست اندرکاران این شبکه از انتشار حرف های خاله زنکی یک بازیگر زن درباره یک کارگردان زن دیگر، ناگهان تصمیم به تقدیر از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) رسیده اند؟! آیا پشت این شوی تبلیغاتی، اهداف دیگری نهفته نیست؟

سومین نکته، تلاش برگزارکنندگان برای جذب مخاطب به هر قیمتی است. ظاهرا برای مسئولان این شبکه اصل، جذب مخاطب، گرفتن آگهی و در نهایت درآمد بیشتر است و در این راه، نه خط قرمز اعتقادی و نه فرقی میان آن بازیگر زن و این مداح اهل بیت وجود ندارد؛ هر دو در نگاه آنها، ابزارهایی برای بیشتر دیده شدن و درآمدزایی هستند!

نکته چهارم، احتمال اختلاف افکنی میان مداحان اهل بیت (ع) است. برگزاری چنین رقابتی به شیوه ای غربی، چه بسا زمینه های هایی را فراهم کند که از آن پس بتوان میان مداحان اختلاف انداخت.

نکته پنجم، پروژه تقدس زدایی از دستگاه امام حسین(ع) است. ورود به حوزه مداحی اهل بیت(ع) مسلما بیش از هر معیار دیگری، از اعتقاد و باور قلبی برمی خیزد. با این وجود، اطلاق عناوینی مانند "خوش صداترین" یا "محبوب ترین" مداح "شورخوان"، همگی در جهت زدودن این تقدس و بعد معنوی این کار اعتقادی است.

 آیا در سکوت دستگاههای فرهنگی مسئول، چنین پروژه ای با ظاهر مشخص که کمترین و ناچیزترین نتیجه آن، تقدس زدایی از دستگاه امام حسین(ع) است، نیاز به ورود دستگاه های نظارتی و برخورد لازم با آن را ندارد؟


تیزر تبلیغاتی برنامه انتخاب بهترین مداخ شور خوان در تی وی پلاس!

دانلود



مسابقه خوش استایل ترین و خوش تیپ ترین خواننده در تی وی پلاس

نظرات بینندگان
هیاتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
۹
۱۷
واقعا از این وزارت ارشاد بهتر از این نمیشه انتظار داشت
همینطوری الکی مجوز میدن بدون هیچ نظارتی بر محتوا
از ذاکران محترم اهل بیت انتظار میره موضع درخور و مناسبی را پیرامون این اقدام تفرقه افکن بگیرن
امیدوارم دادستان تهران هم نارت بیشتری بروی این محتواهای زرد و مشکوک داشته باشه و دستور برخورد بدن
مخاطب خاص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
۱۵
۱
از مادحينِ نام برده شده هم انتظار ميره واكنش نشون بدن البته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
۲۶
۴
شما صراطی های دنبال دفع شر و زشتی در دین هستید یا پاچه خواری 4 تا مداح ریش دراز؟

اگر واقعا دغدغه تان دین است

باید بدانید عیب و کرم اصلی از مداحانی است که نزدیک 15 ساله سبک شور و مداحی رپ مانند وارد فضای جامعه و هئیت ها کرده اند


شما کور بودید و ندید این 15 سال انحراف اشکار اینها به اسم امام حسین و عزاداری


حال اماده ای برای این مسابقه ان سایت زرد مطلب میگذاری و نقدر مینویسی؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
۸
۹
تا یه شبکه میاد پا بگیره مخاطب پیدا می کنه میشه مشکوک و غربی؟؟؟ خجالت بکشید بابا ! با زدن بزرگا بزرگ نمی شید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
انشار محتوی پوچ و زرد و پاپاراتزی وار از زندگی به قول خودشان سلبریتیها چیزی جز هجو نیست و متاسفانه خیلیها هم مسخ این تبلیغات شده اند و سرگرم این بازیچه. سقوط فرهنگی جامعه خود نشانیست از برنامه ای که شیاطین برای کشور چیده اند که بی شک شبکه های مجازی و سایتهایی مانند تی وی پلاس در آن جهت فعالیت میکنند.
دایی جان ناپلئون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
۱
۶
اقا.. کار انگلیسهای خبیثه.... !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
۷
۱
یه کم این توهم که همه قصد و غرضی دارن از کارهاشون و پشت پرده خبرهایی هست از ذهنتون دور کنید. البته کافر همه را به کیش خویش پندارد!
مگه همین مداحها پول نمیگیرن و فعالیت میکنن؟ خوب مگه این با امر تقدس امام حسین در تضاد نیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
۳
۱
واقعا زشته ، شور همه چیز را درآورده اند، اینها نشان میدهندن که جنبه آزادی و دموکراسی ندارند و باید دست زور بالای سرشان باشد. متاسفانه اینها به شدت در حال مسخ جوانان و نوجوانان هستند و تا کار از کار نگذشته باید جلوی این مفسده ها را گرفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
۲
۲
وامصیبتا از این انحراف اگه مداحا واکنش نشون ندن معلومه خودشون هم خوششون میاد
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۰۴ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
۴
۱
چه ربطی داشت . واقعا نفهمیدم چه ربطی داشت . اینکه موضوع غربی است خب باشد چه ربطی به بد بودن داشت انرژی هسته ای هم غربی است تکنولوژی هم غربی است اینکه نشد استدلال . اگر قرار است با رای دادن در یک رسانه حالا زرد یا غیر زرد بین مداحان اختلاف بیفتد که ان مداح بایستی یه نگاه به خودش کنه ببینه چه در باطن دارد که موجب حسادتش شده ربطی به برنامه ندارد مسیله بعدی اینکه استیج یا هر چی که اسمش هست صرفا چیز بدی نیست برنامه ای است سرگرم کننده که مردم انرا می پسندند تفاوت نوع داخلی با خارجی هم مشهود است نوع داخلی به خاطر عرف و رسوم ما کاملا تفاوت دارد با نوع غربی . واقعا این چیزها را نمیفهمید یا اینکه میفهمید؟ کل استدلال ابکی بود در حد تیم ملی . بر عکس من الان به نوع تیتر زدن شما مشکوک شدم چرا نگرانید از اینکه در یک برنامه جوان محور چند مداح حضور یابند ؟
فارض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
۹
۱
صراط پسرم ! تو كه اينقدر سخت گير نبودى، با اين دستمزدهاى ناچيز خدا رو خوش مياد از دو سه تا بنز صفر محرومشون كنى ؟!
حمیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵
۶
۰
وقتی به اصطلاح مداحی توی هیئت ترانه هایده رو میخونه و هیچ اقدامی هم بر علیه کارش انجام نمیشه برگزاری این مسابقه هم دور از انتظار نیست حرکت بسیار دقیقی برای انحراف مجالس عزاداری از چند سال پیش راه افتاده که بعضی از مداحها خواسته و ناخواسته نقش خودشون و ایفا میکنن
احمد اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵
۷
۰
باید بدانید عیب و اصلی از مداحانی است که نزدیک 15 ساله سبک شور و مداحی رپ مانند وارد فضای جامعه و هئیت ها کرده اند


این 20 سال انحراف اشکار اینها به اسم امام حسین و عزاداری ذریافت های ملیونی ،ملعبه سیاسیون شدن ، دخالت در آموزش وپرورش و هفت تیر کشی وفساد پشت پرده اخیانا نتیجه مداح پروری ودور شدن از حدبث و علم دین بود . دروغ هایی که به خدا وپیامبر بستند وتاریخ هایی که تحریه کردند را به نقد بکسید .
ناشناس
|
Mauritius
|
۰۱:۵۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
۰
۰
سلام
یک کار عجیبی که انجام داد با سید حسین مومنی مصاحبه کرد و در اونجا سید خدا مومنی در موردولنتاین تبلیغ می کنه و می گه ما برای خانواده و دخترهامون این روز کادو تهیه میکنیم
خیلی مسئله عجیبی به نظر میرسید که جناب مومنی این موضوع را با دانستن ماجراهای ولنتاین تبلیغ کنه ....
اللعاقبت للمتقین
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم