۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

یمن: پاسخ به خواسته منصور هادی محال است

معاون وزیر خارجه یمن مطالبات اخیر رئیس جمهور مستعفی این کشور را در راستای مانع‌تراشی آمریکا و عربستان برای ایجاد راه حل سیاسی در یمن دانست و گفت: هیچ طرفی نمی‌تواند اراده ملت یمن برای تحقق عدالت را نادیده بگیرد.
کد خبر : ۳۳۸۴۳۲

صراط: معاون وزیر خارجه یمن مطالبات اخیر رئیس جمهور مستعفی این کشور را در راستای مانع‌تراشی آمریکا و عربستان برای ایجاد راه حل سیاسی در یمن دانست و گفت: هیچ طرفی نمی‌تواند اراده ملت یمن برای تحقق عدالت را نادیده بگیرد.

هشام عبدالسلام، معاون وزیر خارجه یمن در گفت وگو با فارس از عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن به خاطر عدم احترام به خواسته بیش از 80 درصد یمنی هایی که در انقلاب برای استقلال کشورشان شریک شدند انتقاد کرد.

عبدالسلام به مطالبات نابجای رئیس جمهور مستعفی یمن از سازمان ملل اشاره کرد و گفت: او می خواهد عبدالملک بدر الدین الحوثی، رهبر انقلاب یمن و علی عبدالله صالح به مدت 10 سال از فعالیت سیاسی منع شوند.

وی افزود: دیگر خواسته های منصور هادی، پرداخت غرامت به افرادی است که از انقلاب یمن زیان دیده اند همچون علی محسن الاحمر(معاون فرماندهی عالی نیروهای مسلح منصور هادی) ، خانواده او، محمد علی المقدشی( رئیس ستاد مشترک ارتش منصور هادی) و دیگر منافقینی که از انقلاب زیان دیده اند.

این دیپلمات یمنی اظهار داشت: تبدیل انصار الله و کنگره مردمی به حزبی سیاسی و اجرای تحریم های بین المللی صادر شده علیه آنها، آزادی مزدورانی که در چنگ ارتش و کمیته های مردمی هستند، مجازات عوامل انقلاب یمن و تحویل سلاح و لغو همه تصمیم های اتخاذ شده توسط انقلابیون از دیگر خواسته های منصور هادی است.

منصور هادی مجری مطالبات آمریکا و عربستان در یمن است

این سیاستمدار یمنی گفت: اگر مضمون خواسته های منصور هادی را ملاحظه کنیم می یابیم که این ها خواسته شخص او نیست بلکه صرفا خواسته آمریکا و عربستان است.

وی افزود: رئیس جمهور مستعفی یمن روی شخصیت هایی متمرکز شده که بیش ترین محبوبیت را نزد مردم یمن دارند و طرفی که از انقلاب یمن متضرر شده آمریکا، غرب و عربستان است و منصور هادی متضرر نیست چون شورای عالی سیاسی یمن همه یمنی ها را عفو عمومی کرده است.

حذف الحوثی از عرصه سیاسی یمن محال است

عبدالسلام حذف رهبر انقلابیون یمن و همچنین رئیس کنگره مردمی این کشور از عرصه سیاسی و تبدیل جریان های انصار الله و کنگره مردمی به حزبی سیاسی غیرمعقول و نامفهوم توصیف کرد.

وی افزود: چگونه می توان از کسانی صرف نظر کرد که بیشترین محبوبیت را نزد ملت یمن دارند و از خاک و حاکمیت وطن در برابر بزرگ ترین تجاوز وحشیانه ای که یمنی ها به چشم خود دیده اند دفاع می کنند و همچنین کنگره مردمی هم از باسابقه ترین احزاب سیاسی در یمن است.

معاون وزیر خارجه یمن در خصوص درخواست تحویل سلاح انصار الله گفت: طرف های سیاسی در مذاکرات صلح کویت قضیه تحویل سلاح را بررسی کردند اما این امر باید به دولتی واگذار شود که حافظ امنیت، تمامیت و حاکمیت و ثبات جمهوری باشد و سلاح هایی نیز که از خارج از یمن وارد کشور شده و به دست گروه های تندرو داده شده نیز باید به دولت توافقی تحویل داده شود.

عبدالسلام مجازات انقلابیون و حامیان آنها را نیز مساله ای غیرمنطقی خواند و گفت: آنهایی که در انقلاب و دفاع از میهن و حاکمیت آن شریک بودند هشتاد درصد ملت یمن را شامل می شوند و تنها درصد اندکی از یمنی ها مزدور بیگانگان شده و خواستار تجاوز وحشیانه به کشورشان شدند بنابراین آیا منصور هادی می تواند یک ملت را مجازات کند.

انصار الله برای تحقق عدالت وارد کابینه نجات ملی یمن شد

معاون وزیر خارجه یمن تصریح کرد: انصارالله برای مقاصد شخصی خود وارد کابینه نشده بلکه از ابتدا به دنبال تحقق عدالت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و حفظ ثبات سیاسی کشور بود.

وی افزود: ماهیت خواسته های رئیس جمهور فراری یمن با خواسته های هیات ریاض در مذاکرات کویت مشترک است چون آنها به دنبال کارشکنی در دستیابی به راه حل سیاسی برای یمن هستند.

عبدالسلام گفت: همه و حتی آمریکایی ها و سعودی ها می دانند که در حال حاضر پاسخ به خواسته منصور هادی در حذف رهبر انقلاب یمن و همچنین رئیس کنگره مردمی محال است و تنها در راستای مانع تراشی برای ایجاد راه حل سیاسی و گرفتن مصونیت بین المللی برای آمریکا، عربستان و شرکای آنها در جنگ علیه یمن است.