۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
مهاجم اسبق استقلال:

تنها مخالف حضور منصوریان در استقلال بودم

مهاجم اسبق تیم فوتبال استقلال تهران گفت: پیش از شروع لیگ برتر تنها مخالف حضور منصوریان در استقلال بودم.
کد خبر : ۳۳۸۴۴۵

صراط: مهاجم اسبق تیم فوتبال استقلال تهران گفت: پیش از شروع لیگ برتر تنها مخالف حضور منصوریان در استقلال بودم.

علی لطیفی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: زمانی که لیگ برتر فصل گذشته به پایان رسید و صحبت‌هایی مبنی بر احتمال حضور منصوریان در راس کادر فنی استقلال مطرح شد، به شدت با این انتصاب مخالفت کردم.

وی افزود: مصاحبه‌های من موجود است و در گفت‌وگو با رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و صدا و سیما تاکید کردم که منصوریان با شرایطی که دارد، نباید به استقلال بیاید و همان موقع تنها مخالف انتصاب وی بود.

سرمربی تیم فوتبال اکسین البرز تصریح کرد: آن زمان بسیاری از پیشکسوتان، هواداران، کارشناسان و رسانه‌ها تاکید داشتند که منصوریان نجات‌بخش استقلال است و از وی برای حضور در راس کادر فنی آبی‌پوشان تهرانی حمایت می‌کردند.

* حامیان منصوریان دست از حمایت وی برداشته‌اند

وی با اشاره به نتایج کسب شده توسط استقلال تهران در لیگ برتر فوتبال کشورمان گفت: اما امروز شاهد هستیم که اکثر حامیان گذشته منصوریان به وی انتقاد داشته و حتی صحبت‌هایی برای تغییر وی مطرح می‌کنند و این روزها زمزمه‌های برکناری وی در محافل فوتبالی شنیده می‌شود.

مهاجم اسبق تیم فوتبال استقلال تهران بیان داشت: علت اصلی مخالفتم با حضور منصوریان را در آن زمان به صراحت بیان کردم و امروز نیز می‌گویم که وی پیش از آمدن به استقلال از پختگی و تجربه لازم برخوردار نبود و از سوی دیگر به غیر از تیم نفت، در هیچ تیم دیگری موفق عمل نکرده است.


 

* کارنامه منصوریان پیش از آمدن به استقلال مثبت نبود

لطیفی گفت: موفقیت منصوریان در تیم فوتبال نفت نیز چندان به عملکرد وی باز نمی‌گردد،‌ چرا که طی سال‌های گذشته شاهد بودیم هر مربی دیگری هم که هدایت نفت را بر عهده داشته است، از جمله یحیی‌ گل‌محمدی، حسین فرکی و همچنین علی دایی در این تیم موفق بوده‌اند.

وی اظهار داشت: موفقیت این مربیان در تیم فوتبال نفت، به دلیل ساختار مدیریتی باشگاه و یک دست بودن بازیکنان است و اسکلت اصلی تیم نفت بیش از پنج سال است که با هم بازی می‌کنند و یک دست و هماهنگ شده‌اند.

این پیشکسوت فوتبال افزود: بنابراین منصوریان بدون سابقه و عملکرد قابل ارائه به استقلال آمد و این در حالی است که از تجربه و پختگی لازم برخوردار نبود و به همین دلیل با حضور وی در ابتدای فصل مخالف بودم.

لطیفی تصریح کرد: منصوریان یک مربی جوانی است که قابلیت بزرگ شدن را دارد، اما صرف اینکه در دوران بازی جزو بازیکنان‌های محبوب استقلال بوده، دلیل نمی‌شود که بتواند سرمربی مقتدری هم باشد.

* منصوریان بیش از اندازه عجول بود

وی گفت: به نظر من منصوریان برای نشست روی نیمکت استقلال بیش از اندازه عجول بود و اگر چند سال دیگر تجربه کسب می‌کرد و سپس به استقلال می‌آمد، به طور قطع موفق‌تر بود.

سرمربی تیم فوتبال اکسین البرز در پاسخ به این پرسش که مهمترین ضعف‌های منصوریان در هدایت آبی‌پوشان تهرانی چیست؟ بیان داشت: مشکلات امروز استقلال در کادر فنی به سه محور اصلی باز می‌گردد که مهمترین مشکل این است که منصوریان بیش از متن به حاشیه توجه دارد و بی‌دلیل برای خودش، تیم و بازیکنان و مجموعه استقلال حاشیه درست می‌کند.

* منصوریان بیش از متن به حاشیه می‌پردازد و حاشیه‌ می‌سازد

لطیفی گفت: وی به شدت در مقابل دوربین‌ها قرار داشته و با طرح مسائل غیر فنی،‌ بیش از آنکه به تیم کمک کند، برای استقلال حاشیه‌سازی می‌کند که البته معتقدم این رفتار به دلیل عدم تجربه کافی او است.

وی ادامه داد: دومین مشکل منصوریان این است که با گذشت بیش از 12 هفته از مسابقات لیگ برتر هنوز به ترکیب اصلی نرسیده و هر هفته تغییراتی را در ترکیب استقلال ایجاد می‌کند و این امر بزرگ‌ترین آسیب را به آبی‌پوشان وارد کرده است.

مهاجم اسبق استقلال تهران افزود: همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، اگر منصوریان در نفت موفق بود، به این دلیل است که بازیکنانش بیش از پنج سال در کنار هم بازی می‌کردند و هماهنگ بودن، اما بازیکنان استقلال و به ویژه در خط دفاعی هماهنگ نیستند و هر هفته تغییر می‌کنند.

لطیفی اظهار داشت: مشکل دیگر منصوریان به یک نکته ظریف باز می‌گردد و این است که تیم نفت در زمان حضور وی بیشترین گل‌ها را از ضربه‌های ایستگاهی به ثمر می‌رساند.

* رفتن منصوریان در این شرایط را درست نمی‌دانم

وی افزود: یک مربی در تیم‌هایی که تماشاگر اندکی دارد، می‌تواند 90 دقیقه دفاع کرده و بد بازی کند و تنها با یک ضربه ایستگاهی به گل رسیده و به رده‌های بالای جدول صعود کند. اما این شیوه در تیم‌های پرتماشاگر و محبوب مانند استقلال و پرسپولیس در ایران و همچنین تیم‌های مطرح در اروپا کاربردی ندارد.

این پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: به عنوان نمونه رئال و یا بارسا در اسپانیا نمی‌توانند بد بازی کرده و تنها به کسب نتیجه دل‌خوش باشند، چرا که در نخستین گام تماشاگران اعتراض می‌کنند و حتی ما در تاریخ فوتبال تیم‌هایی را داشتیم که در رده‌های بالای جدول حضور داشتند، اما مربی خود را به دلیل اینکه تیمشان بازی زیبایی به نمایش نمی‌گذاشت، عزل کردند.

لطیفی در پاسخ به این پرسش که آیا با تغییر علیرضا منصوریان در این شرایط موافق است،‌ گفت: این بحث دیگری است. امروز هر تغییری بیش از منصوریان به استقلال آسیب وارد می‌کند و به نوعی کار را خراب‌تر خواهد کرد. لذا باید از منصوریان حمایت کنیم و این حمایت قاطعانه باشد.

وی بیان داشت: کسانی به استقلال عشق می‌ورزند باید این شرایط را تحمل کرده و در فرصت مناسب به فکر تغییر کادر فنی باشند.

سرمربی حال حاضر اکسین البرز در پایان اظهار داشت: منصوریان مربی جوانی است و رفته رفته تجربه کسب می‌کند، حال که مدیران باشگاه استقلال به وی برای حضور در راس کادر فنی اعتماد کرده‌اند، باید از وی حمایت کرده و اجازه ندهند با رفتن منصوریان هم وی که از سرمایه‌های باشگاه بوده و استقلال تخریب می‌شوند.