۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

حمله وزیر بهداشت به دانشجویان: از لحن شان خشونت می‌بارید!

وزیر بهداشت به سخنرانی دانشجویان در 16 آذز اشاره کرد و گفت: 16 آذر که در دانشگاه خدمت رئیس جمهور رفته بودم در دلم غصه گرفت چرا که 80 دقیقه وی سخنانی را شنید که لحن خشونت از آن می‌بارید و در جمع نیز مرگ بر این و مرگ بر آن سر می‌دادند، آنهم به روسای جمهور گذشته.
کد خبر : ۳۳۸۴۷۵
صراط: وزیر بهداشت به سخنرانی دانشجویان در 16 آذز اشاره کرد و گفت: 16 آذر که در دانشگاه خدمت رئیس جمهور رفته بودم در دلم غصه گرفت چرا که 80 دقیقه وی سخنانی را شنید که لحن خشونت از آن می‌بارید و در جمع نیز مرگ بر این و مرگ بر آن سر می‌دادند، آنهم به روسای جمهور گذشته.

به گزارش فارس، سید حسن هاشمی در همایش «اخلاق و حقوق حرفه‌ای، قوانین و حقوق پزشکی» اظهارداشت: پیامبر اشرف مخلوقات بوده و ابزارش برای هدایت مردم نیز رفتار و اخلاقش بود لذا همه کسانی که مدعی عمل به دین هستند باید در همه عرصه‌ها اخلاق‌مدار بوده و این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه موضوع توجه به اخلاق به ویژه در کشور ما که اسلامی بوده بسیار حائز اهمیت است، افزود: بنای کشور اسلامی این بوده که ارزش‌های اسلامی را به دنیا نشان دهد.

وزیر بهداشت گفت: در مورد سوء اخلاق جامعه پزشکی از من سئوال می‌شود و پاسخ واحد من در این زمینه این بوده که در جامعه‌ای اگر اخلاق آن سقوط کند همه ارکان آن سقوط خواهد کرد و این مسئله مربوط به حرفه خاصی همچون پزشکی نیست.

هاشمی اضافه کرد: اگر مسئولین سیاسی، اجرایی و قضایی و ... طبق ارزش‌ها باشد نتایج موثری را خواهیم داشت.

هاشمی گفت: امروز یکی از غصه‌های ما عدم توجه به مبانی اخلاقی است و علیرغم اینکه حرفش را زیاد می‌زنیم کمتر عمل می‌کنیم در این میان کسانی که بیشتر صحبت از اخلاق می‌کنند متاسفانه کمتر این مسئله را عمل کرده و مورد توجه قرار می‌دهد.

وی افزود: کشور اگر بخواهد ساخته شود باید حدود احترام رعایت شود، ما در این هفته از وحدت زیاد صحبت می‌کنیم و این مسئله اساس دعوت اسلام به یکتاپرستی است اما آیا در رفتار سیاسی کاملاً به آن پایبندیم؟!

وزیر بهداشت به سخنرانی رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو اشاره کرد و گفت: 16 آذر که در دانشگاه خدمت رئیس جمهور رفته بودم در دلم غصه گرفت چرا که 80 دقیقه ایشان سخنانی را شنیدند که لحن خشونت از آن می‌بارید و در جمع نیز مرگ بر این و مرگ بر آن سر داده شد. آنهم روسای جمهور گذشته، واقعاً به چه سمتی در حال پیش رفتن هستیم؟!

هاشمی گفت: شاید زمانی پزشکان از این جمله من ناراحت می‌شدند ولی باید توجه داشت که ما در جامعه پزشکی بیش از هر چیز به نقد از درون احتیاج داریم.

هاشمی اضافه کرد: اینکه از یک تریبون دعوت شود و دریچه‌ای را یک طرفه برای 80 میلیون نفر باز کنیم و اطلاعات دروغ منتشر کنیم این مسئله انصاف نیست و به نقد از درون احتیاج دارد.

وزیر بهداشت گفت اعتماد مردم سرمایه اجتماعی است و رفتارهایی را داریم می‌بینیم که همه سرمایه‌های اجتماعی مملکت را از بین می‌برد و این مسئله تنها برای پزشکان نیست بلکه قضات و کسانی که در دانشگاه، حوزه و ... فعالیت می‌کنند نیز وجود دارد. من اگر راستش را بخواهید نفوذ را از این قسمت‌ها می‌بینم.

هاشمی عنوان کرد: نفوذ، گروه‌های اجتماعی را مقابل هم قرار داده و می‌خواهند سرمایه‌های اجتماعی را از ما بگیرند. فرقی هم ندارد که از کدام قبیله، طایفه یا طیف باشند. گاهی به اسم افشاگری صحبت‌هایی گفته می‌شود و اسمش را اطلاع‌رسانی می‌گذارند در حالیکه آرمان شهدا و بنیان‌گذار انقلاب این نبوده و خلاف این مسیر است لذا دشمن می‌خواهد سرمایه اجتماعی را از ما بگیرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: خدا می‌داند که چقدر در کشور پزشک داریم و در هیچ دستگاه دیگری ندیدم که همچون پزشک و پرستار بدون هیچ منتی بر حسب نوع دوستی در خدمت مردم باشند البته مشکلاتی نیز گاهی وجود دارد ولی آیا قضاوت مشکلی ندارد؟ البته با عرض معذرت از برادر پورمحمدی که در این جلسه حضور دارند.

وی گفت: آیا روحانیون یا آموزش و پرورش مشکل ندارد؟! حتماً همین‌طور است ولی کاری که با گروه‌های پزشکی می‌کنند و حاشیه‌هایی که طی این 10 سال برای پزشکان ایجاد شده با صنف دیگری صورت نگرفته و این در حالی است که آهسته آهسته برخی باورشان می‌شود.

وی تصریح کرد: مسیر اصلاح صنف وزارت بهداشت و چوب و جریمه و مجازات نیست بلکه انجمن و نظام پزشکی می‌تواند اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد.

وی گفت: گاهی متأسفانه برای اعمال منافع جمعی، منافع فردی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. پس ممکن است این مسئله در کل کشور نیز وجود داشته باشد البته «نه» گفتن سخت است.

وزیر بهداشت گفت: یکی در مجلس رأی می‌خواهد و دیگری در جای دیگر و همینجا گرفتاری آغاز می‌شود و در واقع منافع فردی بر منافع جمعی غلبه می‌آید لذا انجمن‌ها باید مراقب همکاران خود در سراسر کشور باشند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: آرزوی من این بود که در این دوره صنف پزشکی بیش از این از قدرت خود استفاده کرده ولی متأسفانه مشکلی که در همه صنوف است این بوده که فقط منافع خود را می‌بینیم و ملی نگاه نمی‌کنیم. البته این را از بزرگترها می‌بینیم و یاد می‌گیریم.

وی گفت: مثلاً شخص حسن روحانی علاوه بر اینکه یک فرد بوده یک جایگاه دارد و در واقع قدرت آن برای یک دولت می‌شود و نماینده مجلس اراده یک ملت است. لذا چون فرد را تنها به صورت شخص می‌بینیم سبب می‌شود که مثلاً کل وزارت بهداشت را نابود می‌کنیم و در واقع با این کار تنها یک شخص نه بلکه یک ملت و نظام را دچار آسیب می‌کنیم.

هاشمی گفت: تصور من این است که انجمن‌ها خیلی می‌توانند کمک کنند و از ظرفیت‌های قانونی بهره‌مند شوند البته ما باید قبول کنیم که همه ما نقص داریم، افرادی متاسفانه لباس ما را اشتباهی پوشیده‌اند و سبب می‌شود در دراز مدت که قضاوت‌های مختلفی از این مسئله صورت گیرد.

وزیر بهداشت به انتخابات نظام پزشکی اشاره کرد و گفت: خیلی نباید به حاشیه‌ها در این زمینه توجه کرد البته هیچ شائبه‌ای در دفاع از صنف نیست و کاش پزشک نبودم ولی این باور را دارم که واقعاً سلامت مردم در گرو محترم کردن این گروه اجتماعی است البته حرمت امامزاده را متولی باید نگه دارد.
نظرات بینندگان
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵
۴
۱
چقدر جالب !!!!! زمانی که دانشجویان در مراسم 16 اذر عکس احمدی نژاد را اتش میزدند که گل از گلشان می شکفت و انرا به حساب بیداری جریان دانشجویی می گذاشتند اما الان .... !!!! به این می گویند قضاوت دوگانه از جنس دموکراسی اصلاح طلبی !!!!!
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵
۰
۳
فتنه گران وگروه شعبان بی مخ ازمحبوبیت کسانیکه دربین ملت درهراسندخدایا شرداعشیان راازسراین ملت کوتاه بگردان
ناظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵
۱
۱
چی شده صراط کج از وزیر بهداشت با کمترین انحراف مطلب گذاشتی؟؟؟
تو و صدق گفتار و امانت داری !!!
استغفرالله