۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹

حریق مرگبار مجتمع مسکونی در پایتخت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع آتش‌سوزی مرگبار در یک مجتمع مسکونی واقع در شهرزیبا خبر داد.
کد خبر : ۳۳۸۶۳۸
صراط: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع آتش‌سوزی مرگبار در یک مجتمع مسکونی واقع در شهرزیبا خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: در ساعت 16:56 عصر امروز یک مورد حادثه حریق به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان 4 ایستگاه را به همراه نردبام، تشک نجات و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در شهرزیبا بلوار تعاون اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه اظهار کرد: پس از حضور عوامل آتش‌نشانی در محل مشاهده شد که حریق در یک ساختمان 5 طبقه 10 واحدی رخ داده و کانون آن واحدی 100 متری در طبقه آخر این ساختمان بوده که کاملا شعله‌ور شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به واحد مجاور بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به اقدامات آتش‌نشانان برای نجات و اطفای حریق ادامه داد:عوامل آتش‌نشانی با تقسیم شدن به دو گروه عملیات نجات و اطفای حریق را به شکل همزمان آغاز کرده و در همان دقایق اولیه با جسم بی‌جان مردی حدودا 60 ساله روبرو شدند که بلافاصله وی را به عوامل اورژانس تحویل داده و مشخص شد که این فرد به دلیل سوختگی و دودگرفتگی جان خود را از دست داده است.

ملکی افزود: گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز با مراجعه به طبقات 10 تن از ساکنان را که در شرایط ناایمنی قرار داشتند از ساختمان خارج کرده و به محلی امن انتقال دادند.

وی با اشاره به عملیات گروهی دیگر از آتش‌نشانان برای اطفای حریق افزود: عوامل آتش‌نشانی شعله‌های آتش را مهار و مدتی بعد ضمن جلوگیری از گسترش آن به طور کامل اطفا کردند.

ملکی با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است گفت: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و تخلیه دود در حوالی ساعت 18 به عملیات خود خاتمه داده و محل را به عوامل انتظامی تحویل دادند.